چرا باید تتر بخریم؟ بررسی مزایای ارز دیجیتال تتر

تتر پراستفاده‌ترین رمز ارز دنیا است، هر چند نسبت به بزرگان این بازار یعنی بیت کوین و اتریوم ارزش بازار کمتری دارد. حتی اگر علاقه‌ای به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال ندارید، خرید تتر کاربردها و مزایای متعددی برای شما خواهد داشت.

در این مقاله به بررسی مهمترین ویژگی‌های ارز Tether با نماد USDT خواهیم پرداخت.

بازار ارز دیجیتال مملو از رمز ارزهای مختلف شده است. وجود بلاک چین‌های پشتیبانی‌کننده از قراردادهای هوشمند ساخت یک ارز دیجیتال در قالب توکن را به سادگی آب خوردن کرده است؛ اکنون می‌توان بدون نیاز به صرف هزینه زیاد و داشتن دانش فنی بالا، طی زمانی کوتاه یک توکن رمزنگاری شده برای خود ایجاد کرد. اما در این بازار پرهیاهو که روزانه رمز ارزهای متعددی به آن اضافه می‌شوند، تتر به لطف داشتن موارد استفاده و مزایای متعدد تبدیل به پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال شده است. اما چگونه؟ ابتدا به معرفی مختصر این پروژه می‌پردازیم.

نگاهی به تاریخچه ارز دیجیتال تتر

تتر از جمله نخستین استیبل کوین‌ها است. قیمت این دسته رمز ارزها به یک دارایی دیگر وابسته است و بر اساس آن نوسان می‌کند. به عنوان مثال تتر، یو اس دی کوین و دیگر استیبل کوین‌های معروف فضای کریپتو قیمتی معادل ۱ دلار آمریکا دارند؛ حتی اگر ارزش هر واحد بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار افزایش یا به هزار دلار کاهش پیدا کند، این قیمت ثابت باقی خواهد ماند. ثابت ماندن قیمت، آن هم در محیط پرنوسان کریپتو، یکی از مهمترین مزایای تتر محسوب می‌شود.

تتر نه تنها اکنون بر اساس حجم معاملات روزانه برترین رمز ارز دنیا است، بلکه یکی از قدیمی‌ترین‌های بازار نیز به شمار می‌رود. این پروژه در سال ۲۰۱۲، سه سال بعد از راه اندازی شبکه نخستین رمز ارز، متولد شد. تا امروز دو مرتبه نام آن تغییر کرده است؛ نام ارز در ابتدا مستر کوین (Mastercoin) بود، اما دو سال بعد به ریِل کوین (Realcoin) تغییر کرد. در نهایت، در سال ۲۰۱۵ نام تتر (Tether) برای آن انتخاب شد.

صرافی بیتفینکس (Bitfinex) نخستین عرضه اولیه سکه USDT را برگزار کرد و اکنون مهمترین حامی این رمز ارز شناخته می‌شود. گفتنی است شرکت مجری پروژه یعنی تتر لیمیتد به دست ون‌در ولد (Van Der Velde)، جیانکارلو دوازینی (Giancarlo Devasini) و استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) تاسیس شد.

این ارز فاقد بلاک چین اختصاصی است. در عوض توکن‌های آن تا امروز در بیش از ۳۵ بلاک چین و شبکه مختلف عرضه شده است. تعداد شبکه‌های پشتیبانی‌کننده از آن همینطور در حال افزایش است. اکنون امکان خرید تتر Trc20 (شبکه ترون)، خرید تتر ERC20 (شبکه اتریوم)، خرید تتر BEP20 (شبکه بایننس اسمارت چین) و خرید USDT در تعداد زیادی شبکه دیگر میسر است.

پشتوانه ارز USDT چیست؟ قیمت آن چطور ثابت می‌ماند؟

چرا باید تتر بخریم؟ بررسی مزایای ارز دیجیتال تتر

استیبل کوین‌ها یا ارزهای پایدار به سه گروه دارای پشتوانه فیات، دارای پشتوانه رمز ارز و الگوریتمی تقسیم می‌شوند. ارزهای دسته سوم یعنی الگوریتمی ریسک بالایی دارند و تا امروز چند پروژه آن‌ها نابود شده است. در رمز ارزهای پایدار دسته دوم از کوین‌ها و توکن‌های محبوب نظیر اتریوم به عنوان پشتوانه استفاده می‌شود. اما استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات نظیر USDT محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین هستند. داشتن پشتوانه پول نقد یکی از مزایای مهم ارز تتر به شمار می‌رود.

مجری پروژه تتر، به ازای صدور یک توکن USDT در شبکه‌های بلاک چین مختلف، یک دلار آمریکا در یک حساب بانکی ذخیره می‌کند. اگرچه شایعاتی مبنی بر بیشتر بودن تعداد توکن‌های در گردش در مقایسه با ذخایر حساب‌های بانکی تتر لیمیتد وجود دارد، اما این شرکت با انتشار مستمر گزارش از وضعیت حساب‌های خود، آن‌ها را رد کرده است.

بررسی مهمترین کاربردها و مزایای ارز دیجیتال تتر

کاربرد تتر فراتر از بازار رمز ارزها است؛ حتی کسانی که هیچ گونه تمایلی برای سرمایه گذاری در کوین‌ها و توکن‌های رمزنگاری شده از خود نشان نمی‌دهند، به استفاده از ارز USDT علاقه‌مند هستند. مزایای متعدد تتر موارد استفاده زیادی برای آن رقم زده است. در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

کاربرد مشابه پول نقد

به خاطر مصونیت در برابر نوسان‌های شدیدی که سایر رمز ارزها، حتی بیت کوین و اتریوم، تجربه می‌کنند، ارز USDT بیشتر در پرداخت‌های روزمره مورد استقبال قرار گرفته است. برخی فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات از ترس کاهش قیمت ارز دریافتی از قبول رمز ارزها خودداری می‌کنند، اما قیمت ثابت تتر هیچ بهانه‌ای برای عدم پذیرش آن باقی نخواهد گذاشت. به همین دلیل اکنون در سراسر دنیا شامل ایران، کسب و کارهای متعددی رمز ارز USDT را به ازای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود قبول می‌کنند.

نگهداری ساده نسبت به اسکناس

چرا باید تتر بخریم؟ بررسی مزایای ارز دیجیتال تتر

برای مردم کشورمان، خرید دلار همواره یک نوع سرمایه گذاری مطمئن برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌های خود بوده است. اما نگهداری اسکناس‌های دلار یک چالش اساسی است و خطرات زیادی به دنبال دارد. با افزایش حجم اسکناس‌ها، دردسر ذخیره‌سازی بیشتر می‌شود. اما تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر را، بدون توجه به مقدار آن، می‌توان در گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود نگهداری کرد. ایمن‌ترین روش ذخیره‌سازی رمز ارزها مخصوصاً USDT برای بلند مدت استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است که ابعادی مشابه یک فلش مموری دارند. با رمزگذاری روی کیف پول سخت افزاری یا گوشی و لپ تاپ خود، در صورت گم شدن دستگاه امکان سرقت رمز ارزها وجود ندارد.

ترید رمز ارزها

تتر از سال‌ها قبل به ارز رایج در مبادلات رمز ارزها تبدیل شده است. در بازارهای مبادلاتی، معمولاً یک طرف معامله USDT است، به طوری که سایر رمز ارزها با آن خریداری می‌شوند. یک صرافی ارز دیجیتال حین اضافه کردن پشتیبانی یک کوین یا توکن جدید، ابتدا بازار خرید و فروش آن با USDT را اضافه می‌کند، هر چند در ادامه امکان افزودن جفت‌های معاملاتی دیگر وجود دارد.

از جمله مهمترین مزایای ارز تتر را ثبات قیمت آن خطاب کردیم. به همین دلیل، USDT نقش پول نقد را برای تریدرها ایفا می‌کند و حکم یک پناهگاه امن را دارد. در زمان تصمیم برای خروج از بازار یک ارز دیجیتال بعد از رسیدن به حد سود یا حد ضرر مورد نظر، تبدیل دارایی رمزنگاری شده به پول نقد به خاطر مشکلات سیستم‌های بانکی سنتی زمان و کارمزد زیادی طلب می‌کند. این مشکلات در زمان تلاش برای خرید مجدد یک رمز ارز با پول نقد موجود، دوباره دست و پاگیر می‌شوند.

دور زدن تحریم‌ها

با بسته شدن دسترسی کاربران ایرانی به خدمات بانکی بین‌المللی با توجه به تحریم‌ها، مزایای تتر و در کل رمز ارزهای مبتنی بر بلاک چین مشخص شده است؛ می‌توان با حداقل کارمزد ممکن، بدون نگرانی از مسدود شدن دارایی، به انتقال پول از ایران به سایر افراد و شرکت‌ها در دیگر کشورها پرداخت و مخصوصاً از آن‌ها پول دریافت کرد. به لطف وجود صرافی‌های ایرانی، تبدیل تتر به ریال به سادگی امکان‌پذیر است.

کد خبر 637325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.