ضرورت بازنگری طرح جامع شهر تیران

شهردار تیران گفت: طرح جامع این شهر به منظور رفع موانع و توسعه، نیازمند بازنگری بوده و این مهم در دستور کار شهرداری و نهادهای مسئول قرار گرفته است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح جامع شهری تیران اظهار کرد: توسعه شهری و نحوه استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه بر اساس طرح جامع رقم می‌خورد و تیران برای رفع موانع توسعه و اصلاح منطقه‌بندی‌ها باید بازنگری شود.

وی افزود: بازنگری طرح جامع طی سال‌های گذشته مطرح شده بود، اما این موضوع تاکنون مسکوت مانده و لازم است بازنگری به سرعت انجام شود.

شهردار تیران با بیان اینکه این اقدام مستلزم پرداخت هزینه است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند؛ این مهم در جلسه مشترک میان مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان، فرماندار تیران و کرون و شهرداری تیران بررسی و طرح بازنگری تصویب شد.

حجتی با بیان اینکه الحاق زمین‌هایی از حریم به داخل شهر و تغییر بعضی کاربری‌ها به دلیل بازنگری نشدن طرح جامع متوقف شده است، تصریح کرد: امیدواریم با اهتمام اداره کل راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر این بازنگری انجام شود و اصلاحات شهری رقم بخورد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح مسکن‌های حمایتی با بازنگری طرح جامع شهر انجام می‌شود و بعضی از مشکلات تعاونی‌های مسکن رفع خواهد شد.

شهردار تیران بازنگری در طرح تفضیلی شهر را از دیگر اقدامات پس از بازنگری طرح جامع دانست و تاکید کرد: تغییر در شهرسازی و توجه به نیازهای فعلی شهرنشینی از ملزومات بازاندیشی در طرح‌ها و برنامه‌های بالادستی است.

حجتی ادامه داد: مدت زمان ۱۰ ساله برای بازنگری طرح جامع شهر با توجه نیاز به تغییرات زیاد، نیازهای شهر و موانع پیش‌روی توسعه زیاد است و بازنگری باید در مدت زمان کمتری انجام شود.

وی نگاه همه‌جانبه به نیازهای شهری را پیش‌نیاز بازنگری در طرح جامع و تفضیلی شهر دانست و گفت: دغدغه‌های مردم باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و نظریه کارشناسی با نگاه جامع و آینده‌نگر انجام شود تا اگر تاخیری در بازنگری طرح به وجود می‌آید، توسعه شهر متوقف نشود.

کد خبر 637251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.