مراسم‌ ایام‌الله دهه فجر با رویکرد نوآورانه و مردمی برگزار شود

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم دهه فجر با رویکرد جهاد تبیین گفت: در ایام‌الله دهه فجر، فرصتی فراهم می‌شود تا با گزارش‌های دقیق و مناسب، جایگاه و شأن جمهوری اسلامی را بار دیگر مرور کنیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، نشست ستاد برنامه‌ریزی دهه فجر استان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده انتظامی استان، فرماندار و جمعی از مدیران استان و به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد.

در این نشست، دکتر سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان، بیان کرد: در گام نخست، باید قله‌ای به نام «روز ۲۲ بهمن» را تعریف و به نحوی عمل کنیم تا همانند ۱۳ آبان که به‌عنوان روز مبارزه با استکبار به یادماندنی شد، روز پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۴۰۱ ماندگار و متفاوت از سال‌های گذشته باشد.

وی ادامه داد: در دهه فجر، مدیران کل استان در مدارس حضور یابند و ضمن تلاش در راستای جهاد تبیین، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و وضعیت حقیقی کشورمان را در شرایط کنونی جهان برای دانش‌آموزان بازگو کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر، فرصتی فراهم می‌شود تا با ارائه گزارش‌های دقیق و مناسب، جایگاه و شأن جمهوری اسلامی را بار دیگر مرور کنیم و با همبستگی حول این مفاهیم برای دفاع از انقلاب و نظام، سد یکپارچه‌ای را به‌وجود آوریم.

وی با تاکید بر لزوم به‌حداقل رساندن فاصله میان مردم و مسئولان اظهار کرد: باید همواره طیف به‌هم‌پیوسته‌ای از وفاق مردم و مسئولان را تصور کنیم و همه در حفظ و پاسداشت ایران اسلامی پیشگام شویم.

استاندار اصفهان نهادینه کردن نگاه خدمتگزاری را در مدیران و مسئولان ضروری دانست و افزود: باید سلوک نگاه مدیریتی خود را بر آن قرابت دهیم. همچنین ضروری است دستگاه‌های مختلف در زمینه خدمت و گره‌گشایی بیشتر و نگاهی مجاهدانه در رفع مشکلات مردم در دولت سیزدهم کوشا باشند.

مرتضوی یادآور شد: بدون شک اینگونه نگاه اسلامی جاذبه‌ای را در قلب و ذهن مردم به‌وجود می‌آورد. همانند حضرت امام خمینی (ره) که بزرگ‌ترین شأن را برای خود خدمتگزاری به مردم می‌دانست، ما نیز باید بر همین اصل پایبند باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت وجود «نگاه مردمی» در ستاد ایام‌الله دهه فجر گفت: ستادها باید در قالب محلات، مساجد و با حضور علما و بزرگان با نگاهی مردمی تشکیل شوند. همچنین از ظرفیت جوانان و مساجد بیشترین بهره را در ایام‌الله دهه فجر و برگزاری مراسم‌ها ببریم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: ضروری است همه مساجد در استان برنامه‌ریزی برای جشن انقلاب را با محوریت ائمه جمعه و توسط ستاد محلات برنامه‌ریزی کنند.

وی خواستار اولویت دادن به ارتباط با پیشگامان انقلاب و سرکشی به خانواده شهدا در این ایام شد و گفت: همچنین برنامه‌های ویژه درخصوص خانواده‌ها و بانوان در نظر گرفته شود و دفتر امور بانوان استانداری در این حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیگیری لازم را داشته باشد.

کد خبر 637204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.