شهروندان سوئدی ساکن ترکیه از گردهمایی‌ها و تظاهرات بپرهیزند

وزارت امور خارجه سوئد در پی اعتراض مسلمانان و کشورهای اسلامی به توهین به قرآن توسط یک سیاستمدار راست افراطی سوئدی، به شهروندان این کشور در ترکیه هشدار داد که از گردهمایی‌ها و تظاهرات بزرگ بپرهیزند.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه سوئد از شهروندان این کشور در ترکیه درخواست کرده که ضمن آگاهی دائم از تحولات، از نزدیک شدن به گردهمایی‌ها و تظاهرات بزرگ خودداری کنند.

این وزارتخانه در صفحه مربوط به شهروندان مقیم خارج از کشور افزود: ادامه تظاهرات در روزهای آتی، دربرابر ساختمان سفارتخانه این کشور در آنکارا و کنسولگری آن در استانبول انتظار می‌رود.

آنکارا پس از اقدام راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی و رهبر حزب تندروی دانمارک، به سوزاندن قرآن دربرابر ساختمان سفارتخانه ترکیه در استکهلم، هفته گذشته، مذاکرات با سوئد و فنلاند را درباره درخواست پیوستن به ناتو به حال تعلیق درآورد.

این اقدامات پالودان به تظاهرات اعتراض‌آمیز مسلمانان و کشورهای اسلامی منجر شد.

اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، پس از این اقدام توهین‌آمیز گفت که از آزادی بیان حمایت می‌کند، اما آتش زدن کتاب‌های مقدس بسیاری از مردم، اقدام بسیار توهین‌آمیزی است.

سوئد و فنلاند سال گذشته در پی حمله روسیه به اوکراین، درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کرده‌اند که به موافقت همه ۳۰ عضو این ائتلاف نیاز دارد.

آنکارا اعلام کرده که سوئد به‌ویژه باید نخست موضع آشکارتری درباره تروریست‌ها شامل شبه‌نظامیان کرد و یک گروه متهم به تلاش برای کودتای ۲۰۱۶ داشته باشد تا ترکیه از عضویت این کشورها در ناتو حمایت کند.

کد خبر 637199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.