رفع ۳۳ درصد از آلایندگی تالاب انزلی با راه‌اندازی یک تصفیه‌خانه

نماینده انزلی در مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت شهرک صنعتی رشت در حال حاضر بر عهده بخش خصوصی است، گفت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه این شهرک تا ۳۳ درصد آلایندگی تالاب برطرف می‌شود.

به گزارش ایمنا، احمد دنیامالی امروز شنبه هشتم بهمن، در نشست بررسی میدانی معضلات و مشکلات تالاب بین‌المللی انزلی که در بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منابع و اقداماتی که باید انجام دهیم، برنامه‌های عملیاتی مرتبط با تالاب را باید شفاف و مشخص بیان کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ قایقران از تالاب انزلی به‌ویژه در فصل بهار و تابستان ارتزاق می‌کنند، افزود: این افراد به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده نمی‌توانند در تالاب تردد کنند. بحث گردشگری نیز یکی از ظرفیت‌های تالاب انزلی است.

نماینده انزلی در مجلس تصریح کرد: تالاب باید احیا شود و شیلات وظایفی در زمینه حفظ ذخایر تالاب دارد. همچنین محیط‌زیست باید طالب باشد که مردم به تالاب رفت‌وآمد داشته باشند. زیرا هرچقدر تالاب رکود داشته باشد و مردم رفت‌وآمد نداشته باشند، رسوب‌دهی اتفاق می‌افتد و همانند اتفاقی که سال گذشته رخ داد و شاهد تلف شدن کپور علف‌خوار بودیم، دوباره شاهد آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهرک صنعتی رشت در حال حاضر با بخش خصوصی است، گفت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه این شهرک تا ۳۳ درصد آلایندگی تالاب برطرف می‌شود.

دنیامالی با اشاره به تله‌های رسوب‌گیر خاطرنشان کرد: زیر پل غازیان تله رسوب‌گیر مدام کار شود؛ ضمن اینکه شنبه‌بازار روگا با توجه به اینکه اکنون خشک شده و فاضلاب‌های زیادی به آن می‌ریزد، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و لازم است شهرداری و شورا آنجا دیواره‌سازی کنند تا رسوب کنترل شود.

نماینده انزلی در مجلس با تاکید بر اینکه باید اولویت‌ها مشخص شود، گفت: ۱۰۰ میلیاردی که به سازمان بنادر اختصاص داده شده باید بر اساس زمان‌بندی گزارش کاری از لای‌روبی ارائه دهد و فقط به‌دنبال بیرون ریختن مواد حاصل از لای‌روبی نباشیم. زیرا بیرون ریختن و انتقال آن هزینه در پی دارد؛ اما با کاتر ساکشن‌ها می‌توان لای‌روبی را انجام داد و همان‌جا در مکان‌های مناسب دپو کرد که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، می‌تواند در مباحث محیط زیستی و گردشگری استفاده شود.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورات استاندار باید دستگاه‌های متولی دستورکارهای خود را داشته و در اسرع وقت انجام دهند و داستان تکراری رفت‌وبرگشت برای اقدامات مرتبط با تالاب را نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 637198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.