هدف ستاره‌شناسان از مطالعه «ابرماژلانی کوچک» چیست؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر باعث شده، توجه دانشمندان را به شرایط حاکم بر ابر ماژلانی کوچک جذب کند، بررسی نحوه شکل‌گیری این منطقه در کیهان است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های ویژه کهکشان ابر ماژلانی کوچک، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط موجود در ابر ماژلانی کوچک بسیار مشابه شرایط حاکم بر دوره ظهر کیهان است.

وی افزود: علاوه بر این مسئله در منطقه ابر ماژلانی کوچک تعداد بسیار زیادی پیش‌ستاره وجود دارد. اندازه پیش‌ستاره‌های موجود در ابر ماژلانی کوچک به طور تقریبی یک دهم خورشید است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: یکی از مسائلی که در حال حاضر باعث شده، توجه دانشمندان را به شرایط حاکم بر ابر ماژلانی کوچک جذب کند، بررسی نحوه شکل‌گیری این منطقه در کیهان است.

وی تاکید کرد: دانشمندان علاوه بر اینکه قصد دارند نحوه شکل‌گیری شرایط ابر ماژلانی کوچک را بررسی کنند به دنبال پاسخ این پرسش هستند که روند شکل‌گیری ستارگان چه مقدار تحت تاثیر غبار فلزی موجود در این کهکشان قرار گرفته است؟

مرادی ادامه داد: اینکه ستارگان در هنگام تولد چه میزان تحت تاثیر محتوای فلزی موجود در اطراف خود قرار گرفته‌اند در علم ستاره‌شناسی بسیار حائز اهمیت است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در زمانی که کودکی متولد می‌شود، پزشکان به دنبال این هستند که مواد غذایی و شرایط تعیین‌کننده ویژگی‌های جسمانی کودک و جنسیت آن را شناسایی کنند؛ این مسئله مشابه هدفی است که ستاره‌شناسان در مطالعه ابر ماژلانی کوچک دنبال می‌کنند.

این پژوهشگر علوم فضایی خاطرنشان کرد: درواقع پزشکان به دنبال این هستند که چه عناصری در تولد کودکان تاثیر داشته است و ستاره‌شناسان نیز همین مسئله را در تولد ستارگان بررسی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر پژوهشگران به دنبال این هستند که با بررسی عوامل موثر در شکل‌گیری ستارگان، سطح دانش و تحقیقات خود را پیرامون تولد این اجرام کیهانی توسعه دهند.

کد خبر 637183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.