جایگاه پارلمان شهری احیا شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پارلمان های محلی نقش مهمی در توسعه دارند و نیاز است جایگاه آنها احیا شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارلمان‌های محلی نقش مهم و کلیدی در پیشرفت و توسعه دارند و نیاز است جایگاه مهم‌تر و جدی‌تری در قوانین برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال ١۴٠٢ باز هم مدیریت شهری سهم اندکی دارد و در تلاش هستیم اعتبارات بیشتری را برای مشهد جذب کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه شهری این است که در عمل با برنامه‌های توسعه فاصله داریم و از برنامه‌های توسعه به شکل جامع و همه‌جانبه استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اختیارات و توانمندی‌های شوراهای محلی، اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده و لازم است در این زمینه اقدامات صورت گیرد، اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده، مدیریت یکپارچه شهری در این دوره محقق شود.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: قوانین حوزه مدیریت شهری باید درست نوشته و اجرا شود و از رفتار سلیقه‌ای در اجرای قوانین اجتناب شود.

به گزارش ایمنا، دولت بر اساس قانون موظف است که لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال به مجلس تقدیم کند؛ اگر کلیات لایحه تصویب شود، نوبت به بررسی جزئیات، طرح‌ها و لوایح آن می‌رسد که باید بدون فاصله و هر روز حداقل چهار ساعت این فرایند انجام شود؛ روز دوم بهمن ماه سال‌جاری کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ با موافقت ۱۶۹ نفر از نمایندگان، ۵۴ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع به تصویب رسید.

کد خبر 637133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.