کمبود گروه‌های خونی AB و A مثبت / ذخیره خون اصفهان ۴ روز است

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کمبود گروه‌های خونی AB و A مثبت، گفت: ذخیره خون استان اصفهان درحال‌حاضر برابر با ۵.۵ روز و ذخیره شهرستان اصفهان برابر با ۴.۴ روز است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با ۵.۵ روز و ذخیره شهرستان اصفهان برابر با ۴.۴ روز است، اما با این وجود همچنان کمبودهایی تا رسیدن به ذخیره مناسب گروه‌های خونی (هفت یا هشت روز) احساس می‌شود.

وی با اشاره به کمبود گروه‌های خونی AB و A مثبت، افزود: با توجه به اینکه فروردین سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان است، میزان ذخیره خون استان در ماه‌های بهمن و اسفند باید به شرایط مطلوب برسد.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در دی‌ماه سال جاری ،۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر موفق به اهدای خون شدند. میزان اهدای مستمر خون در این ماه ۶۱.۲ درصد و اهدای خون بانوان ۳.۱۷ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه گذشته از تاریخ یکم فروردین‌ماه تا سی‌ام دی‌ماه، ۱۴۵ هزار و ۴۱۵ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد، ۱۱۶ هزار و ۵۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

آرامش با بیان اینکه میزان اهدای خون در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان اهدای خون مستمر در این مدت برابر با ۵۸ درصد و اهدای خون بانوان برابر با سه درصد است.

کد خبر 637123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.