شناسایی ۴۰۰ هزار خودروی لوکس / پیش‌بینی درآمد ۴ همتی از مالیات خودروهای لوکس تا پایان سال

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند. پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داود منظور اظهار کرد: تمرکز بر شناسایی فرار مالیاتی و کتمان درآمدهای کلان است. بخش بزرگ جامعه مودیان مالیاتی خوش حساب هستند که پرداخت مالیات را وظیفه ملی، شرعی و قانونی خودشان می‌دانند و فعالیت سازمان را در راستای حقوق مردم تسهیل می‌کنند. دولت مردمی به دنبال تأمین مالی پایدار برای خدمت رسانی به مردم است و نظام مالیاتی بر اساس برنامه‌ریزی‌های کارشناسی در این زمینه نقش خودش را به خوبی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی بر عدالت مالیاتی و هوشمند سازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی در خدمت مردم و برای مردم است باید مالیات را براساس اصل توانایی پرداخت، دریافت کنیم و تمامی اقدامات نظام مالیاتی برای تحقق این هدف و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به کاهش هفت واحدی نرخ مالیاتی اضافه کرد: ما به عنوان شریک ۱۸ درصدی در سال آینده علاقه‌مند به تعامل بیشتر با مودیان مالیاتی و معتقد به مودی محوری و مودی مداری هستیم و امیدواریم بتوانیم فرایندها را در سازمان امور مالیاتی به گونه‌ای بازطراحی کنیم که رضایت خاطر را در جمع مودیان بیش از گذشته داشته باشیم و بیشترین تلاش ما در چارچوب هوشمندسازی مالیاتی بر این موضوع استوار است که کلیه خدمات مالیاتی را الکترونیکی کنیم.

منظور با اشاره به برنامه‌های جدید سازمان گفت: توسعه درگاه ملی خدمات الکترونیکی گواه این مدعاست.

وی افزود: هفته گذشته از سکوی نرم افزاری «مالیات من» برای تلفن همراه رونمایی شد که یکی از اقدامات مهم در این زمینه است تا هر شخصی بتواند در گوشی همراه خودش از راه دور و بدون مراجعه به ادارات از سوابق مالیاتی خود آگاه شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ارزیابی خود پیرو اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت گفت: در زمینه اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت در سال جاری توانستیم اطلاعات مناسبی که به مراتب از سال قبل بهتر است، از پلیس راهور دریافت کنیم.

منظور با اشاره به جلسات متعدد سازمان امور مالیاتی با مسئولان پلیس راهور، به ویژه «موسسه پژوهش ناجی» گفت: این بخش اطلاعات خودروها را در اختیار دارد لذا با الگو های مشترکی که در این بخش طراحی کردیم و قیمت‌گذاری که توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفت، انواع خودروی گران قیمت بر اساس قیمت گذاری سازمان امور مالیاتی، کدبندی شد.

شناسایی اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی لوکس

وی با بیان اینکه خودروهای گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک الی ۱۰ روز آینده این مالیات ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم.

رئیس امور مالیاتی کل کشور تاکید کرد: پرداخت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود دو هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجرا است که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.

پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از خودروهای لوکس در سال جاری

منظور ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان باشد.

وی با بیان اینکه زمان و وصول مالیات ها پیرو اعلام سازمان امور مالیاتی است، گفت: البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بیانجامد.

رئیس امور مالیاتی کل کشور درباره آخرین نتایج مالیات ستانی از خانه‌های گران قیمت که بیش از ۱۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده اند، گفت: امسال و در این بخش توانستیم با همکاری شهرداری‌ها در سراسر کشور و بانک اطلاعاتی آنها، اطلاعات خانه‌های گران قیمت را در سطح کشور شناسایی کنیم، از این رو بالغ بر ۳۰۰ هزار رکورد خانه گران قیمت را دریافت کرده‌ایم این در حالی است که اطلاعات ما در سال گذشته ۱۲ هزار رکورد بود بنابراین در این بخش یک جهش بسیار خوبی داریم و علت آن هم همکاری شهرداری‌ها باما است.

منظور ادامه داد: می کوشیم از طریق سازمان ثبت املاک، اطلاعات مالکین آنها را شناسایی کنیم بنابراین در شرایط فعلی مشغول محاسبه مالیات این مالکین هستیم و تا یک ماه آینده مالیات این مالکین را بر روی درگاه سازمان اعلام خواهیم کرد و به مالکین اطلاع خواهیم داد تا این مالیات پرداخت شود.

کد خبر 637087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.