ضرورت کاهش مشکلات و چالش‌های محیط زیستی با همراهی شهروندان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت کاهش مشکلات و چالش‌های محیط زیستی با همراهی شهروندان، گفت: خانه محیط زیست مکانی است تا مردم در آن حضور یابند و شعار "محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه " محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _شنبه هشتم بهمن‌ماه_ در مراسم افتتاحیه نخستین خانه محیط‌ زیست استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به شعار هفته هوای پاک با عنوان " تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی"، اظهار کرد: خانه‌های محیط‌ زیست، محلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌ زیستی است، این خانه‌ها متعلق به عموم شهروندان و مسئولان برای شناخت و مشارکت در حفظ محیط زیست به عنوان سرمایه ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم به‌ منظور ایجاد خانه‌های محیط‌ زیست در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است، ادامه داد: آموزش همگانی، اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان تاثیرگذار اجتماعی از جمله دولتی، غیردولتی و آحاد جامعه، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آن‌ها، توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست یکی از کارکردهای خانه‌های محیط زیست خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: روش‌ها و فناوری‌های نوین و بومی‌سازی شده در زمینه‌های مختلف محیط‌ زیست در این خانه‌ها ترویج می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش مشکلات و چالش‌های محیط زیستی با همراهی مردم، افزود: خانه محیط زیست مکانی است تا مردم در آن حضور یابند و شعار "محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه " محقق شود.

یوسف‌پور با بیان اینکه شهرستان بن دارای ظرفیت‌های طبیعی است، اضافه کرد: قرار است در خانه‌های محیط زیست، فضای فرهنگی و پرنشاطی فراهم شود تا شهروندان با حضور داوطلبانه و موثر خود در عرصه محیط‌ زیست به کاهش مشکلات و استفاده از فرصت‌ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بن از جمله گرداب بن و رودخانه زاینده‌رود بستر مناسبی برای فعالیت اثربخش خانه‌های محیط زیست در این شهرستان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت مدیریت محلی محیط زیست برای حفاظت و بهسازی این عرصه، گفت: طرح راه‌اندازی خانه محیط زیست در سایه بومی‌سازی مدیریت محیط‌زیست، به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در حفاظت و رفع معضلات این حوزه است.

کد خبر 637073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.