طرح‌های مالیات بر سوداگری و اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گرفت

رسیدگی به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی که کارشناسان آن را ابزاری برای مهار فعالیت‌های سفته بازانه در بازارهایی چون ارز، طلا، خودرو و مسکن می‌دانند، بار دیگر در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه، نهم تا یازدهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

رسیدگی به جزئیات این لایحه از یازدهم دی‌ماه امسال در دستور کار مجلس قرار گرفت و مواد یک تا پنج آن نیز به تصویب نمایندگان رسید اما دلیل ابهام در برخی بندها برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی بازگشت.

علاوه بر این، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر و طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

در این هفته و در جلسات علنی مجلس لایحه یک فوریتی پروتکل موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو، لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.

همچنین طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی، طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، طرح فهرست و قوانین نامعتبر در حوزه صنعت، طرح الحاق یک تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دستور جلسات این هفته صحن علنی مجلس پیش‌بینی شده است.

در این هفته نمایندگان قرار است لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قرقیزستان، طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی، طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان، طرح تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی و قانون اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را در صحن مجلس بررسی کنند.

لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور، طرح اصلاح ماده (۵۴) قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در مورد شهرک‌های صنعتی و تسری آن به شهرک‌های کشاورزی، طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی، طرح سازماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دوره شعب بانک توسعه اسلامی در دستور این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

در حوزه نظارتی نیز سوال مالک شریعتی، نماینده تهران از وزیر نفت و حسین گودرزی، نماینده ازنا از وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

کد خبر 637072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.