استفاده از پساب فاضلاب سالانه ۲۵۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: استفاده از پساب فاضلاب شهر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد که در توان مالی این نهاد نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _ شنبه هشتم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: طرح انتقال آب از مجتمع فناوران برای مدیریت شهری چالش‌های کمتری دارد، زیرا مشرف و نزدیک به شهر است و نیاز به پمپاژ آب ندارد، همچنین ارتفاع بالای مجتمع نسبت به شهر هزینه انتقال را بسیار کمتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب شهر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد که در توان مالی این نهاد نیست، ادامه داد: از سوی دیگر انتقال پساب، اجرای شبکه و پمپ آب، همچنین تملک اراضی مسیر هزینه بسیار سنگینی دارد و این طرح‌ها برای شهرداری شهرهای کوچک همچون سامان که منابع درآمدی ندارد، درعمل امکان‌پذیر نیست.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انعقاد تفاهم‌نامه در سطح ملی بین شرکت آب‌وفاضلاب و وزارت نیرو و مساعدت سازمان همیاری شهرداری در استان می‌تواند از راه‌های کمک‌کننده باشد، زیرا در شرایط بحران کم‌آبی، پایدارترین آب برای فضای سبز همان پساب فاضلاب است.

وی با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان چهارمحال‌وبختیاری، ادامه داد: فرهنگ عمومی مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است که متعلق به یک جامعه بزرگ بوده است و مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

چهلگردی تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق، اعتیاد، خودکشی، قهرمان پرستی کورکورانه و تجمل گرایی از جمله مشکلات فرهنگی اجتماعی مردم است که لازم است دستگاه‌های مسئول جهت برون رفت از این معضلات برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: در این راستا هر دستگاهی از مجموعه شوراها کمک خواست، این اطمینان را خواهیم داد که حامی دستگاه‌های فرهنگی استان خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی همکاری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره یک و دو سامان مشکل آب دارد، گفت: با توجه به عبور خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه شهر سامان به شهرکرد از مجاورت این شهرک‌ها که دارای یک منبع مشترک است، تأمین آب از خواسته‌های به‌حق صاحبان کارگاه‌های مستقر در شهرک‌ها است، همچنین رفع مشکلات شهرک صنعتی شماره یک شوراب صغیر و تسریع در راه‌اندازی شماره دو این روستا درخواست دیگر افراد است.

کد خبر 637062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.