۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
استان اصفهان بیشترین زائر را به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می‌کند

خبرگزاری ایمنا: جانشین رییس ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان این‌که در سال جاری ۶۵ هزار زائر از استان اصفهان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند، گفت: استان اصفهان بیشترین زائر را به مرقد امام خمینی (ره) اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایمنا فرهاد زیویار امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: اطاعت و پیروی از فرامین پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) در تمام شیوه‌های رهبری امام خمینی(ره) مشخص و جلوه‌گر بود.
۸ کمیته در اصفهان به استقبال برگزاری بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) می‌روند
وی بیداری اسلامی را برگرفته از مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد و یکی از ویژگی‌های مهم آن را ستیز با استکبار که فراوان در مکتب امام منجلی بود، دانست.
جانشین رییس ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در ادامه اعلام کرد: ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از یک‌ماه پیش فعالیت خود را به صورت عملیاتی آغاز کرده است.
زیویار تصریح کرد: فعالیت ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بعد از پایان مراسم نیز ادامه و ارزیابی فعالیت‌های انجام گرفته در طول این ایام را دنبال می کند.
وی با بیان این‌که ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از ۸ کمیته تشکیل شده‌است، کمیته اعزام، پشتیبانی، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، فرهنگی هنری، ترابری، مراسم، برنامه ریزی و ارزیابی را در این راستا برشمرد.
۶۵ هزار زائر از استان اصفهان به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
زیویار تعداد زائر اعزام شده به مرقد امام خمینی (ره) در سال گذشته را ۴۵ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: سهمیه استان اصفهان در سال جاری به اعزام ۶۵ هزار زائر به مرقد امام خمینی (ره) افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که از مجموع زائران اعزام شده از استان، ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر به شهرستان اصفهان اختصاص دارد، متذکر شد: شهرستان نجف آباد نیز اعزام ۳ هزار و ۵۰۰ زائر به مرقد امام خمینی (ره) را برنامه ریزی کرده است.
به گفته زیویار شهرستان اصفهان و نجف‌آباد بیشترین تعداد زائر را به مرقد امام خمینی ‌(ره) اعزام می‌کنند.
وی ادامه داد: ۲۱ شهرستان دیگر نیز اعزام زائر به مرقد امام (ره) را در دستور کار خود قرار داده اند.
زیویار با اعلام این‌که پشتیبانی و اعزام زائران از شهرستان اصفهان توسط سپاه صاحب الزمان(عج) صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ناحیه امام رضا(ع)، ناحیه امام صادق(ع) و ناحیه امام علی(ع) به ترتیب ۶۷۸۰، ۷۲۰۰ و ۳۵۰۰ زائر را به مرقد امام خمینی (ره) اعزام خواهند کرد. 
سخنرانی آیت‌الله خاتمی در مسجد سید اصفهان همزمان با سالگرد رحلت امام(ره)
وی همچنین به برگزاری دو مراسم شاخص در اصفهان هم‌زمان با ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد اشاره کرد و از سخنرانی آیت‌الله خاتمی در مسجد سید اصفهان در روز ۱۴ خرداماه خبر داد.
جانشین رییس ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: روز ۱۵ خردادماه نیز مراسمی با حضور استاندار اصفهان و دکتر عبدخدایی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌گردد.
زیویار با اشاره به تقارن سالگرد قیام ۱۵ خرداد با روز ولادت حضرت علی(ع)، همچنین آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) گفت: سعی شده در برگزاری برنامه‌های اعلام شده در این روز و تزیین فضای شهری، موضوع ولایت و اهمیت آن به طور ویژه مورد توجه قرارگیرد.
وی تاکید کرد: در مراسمات در نظرگرفته شده باید ریشه تمام مباحث بنیانین نظام که برگرفته از مباحث اسلام و انقلاب است، رعایت شود.

کد خبر 63706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.