زاینده‌رود، اولویت‌ نمایندگان اصفهان در کمیسیون تلفیق است

عضو کمیسیون تلفیق شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های نمایندگان اصفهان در کمیسیون تلفیق را بودجه احیای زاینده‌رود دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق و در پیشنهاد نمایندگان که ذیل بودجه قرار می گیرد، این موارد را بررسی و پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اقدامات کمیسیون تلفیق برای حل مسئله آب اصفهان اظهار کرد: با توجه به موضوع بودجه و تنگناهایی که در موضوع آبرسانی، شبکه توزیع آب و مسائل فاضلاب در استان مطرح است در روزهای اخیر با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نشستی برگزار کردیم و گزارشی پیرامون تعداد مشترکان آب و فاضلاب، میزان شبکه فرسوده فاضلاب، اعتبارات مورد نیاز، تنگناهای بودجه‌ای و کیفیت آبرسانی ارائه شد.

وی از انجام رایزنی‌های لازم برای اصلاح برخی از ردیف‌های بودجه خبر داد و افزود: وضعیت آب شرب استان اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در گذشته از چاه‌های حریمی زاینده‌رود برای تأمین آب شرب استفاده می‌کردیم اما چند سالی است که به دلیل خشکسالی و فرونشست آبخوان، این چاه‌ها نیز از دسترس خارج شدند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تنها محل تأمین آب استان را سد چماسمان معرفی کرد و گفت: تا زمان راه‌اندازی سامانه دوم به شکل کامل یا اضطراری، حل این مسئله مورد پیگیری دستگاه‌های اداری استان قرار دارد، به همین دلیل مواردی که لازم بود در بودجه مورد توجه قرار گیرد، در این جلسه بررسی شد.

وی یکی از دغدغه‌های نمایندگان اصفهان در کمیسیون تلفیق را مربوط به بودجه احیای زاینده‌رود معرفی کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های نمایندگان اصفهان در کمیسیون تلفیق، مباحث پیرامون آب استان و احیای زاینده‌رود است و تلاش می‌کنیم در کمیسیون تلفیق و در پیشنهاد نمایندگان که ذیل بودجه قرار می‌گیرد، این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

کد خبر 637036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.