بودجه سال ۱۴۰۲ باید به صورت شفاف برای هر بخش مشخص شود

شهردار شهرکرد گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ باید به صورت شفاف برای هر بخش مشخص شود و لازم است هر سازمان اقتدار و قدرت اجرایی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ شنبه هشتم بهمن‌ماه _ در جلسه تأمین تجهیزات شهرداری، اظهار کرد: یک دستگاه ماشین بنز تک به ارزش یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان و اتاقک آن به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان خریداری و به تجهیزات شهرداری شهرکرد افزوده شده است.

وی افزود: یک میلیارد تومان از این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی استان و مابقی آن از اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: از این دستگاه می‌توان در حوزه زیرسازی، بخش معدن، پخش آسفالت و در زمان بارش برف استفاده کرد.

واحدیان تصریح کرد: استفاده و توجه به حمل‌ونقل عمومی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک شهرکرد است، در این راستا نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری است.

وی تاکید کرد: جانمایی و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس با توجه به شرایط آب و هوایی شهر در اولویت شهرداری است و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس که جزو مبلمان شهری محسوب می‌شود، از برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۲ است.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: مسیرهای حمل‌ونقل عمومی شهر نیازمند بازنگری است و به منظور مناسب‌سازی خطوط ترافیکی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اقداماتی در حال انجام است.

واحدیان با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات در شهر موجب می‌شود تمام شهروندان پویایی و زنده بودن را احساس کنند، گفت: ضرورت دارد در تدوین بودجه ۱۴۰۲، معتمدان محلی و اهل فن و دارای تخصص شناسایی شوند تا ساختار بودجه با مشارکت شهروندان شکل بگیرد و اعتماد به مجموعه شهرداری حاصل شود.

وی با بیان اینکه پاکسازی شهر با هدف ساماندهی و پاکسازی محیط شهر از پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی اجرا شده است، افزود: تخلیه پسماندهای عمرانی و نخاله‌های ساختمانی موجب به‌هم‌ریختگی سیمای شهر می‌شود؛ بنابراین مجموعه مدیریت شهری باید به صورت مستمر اقدام به پاکسازی معابر از پسماند و نخاله‌های عمرانی کند.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ باید به صورت شفاف برای هر بخش مشخص شود و لازم است هر سازمان اقتدار و قدرت اجرایی در این زمینه داشته باشد، چنانچه مناطق و سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف استقلال داشته باشند، بودجه به صورت عادلانه و شفاف میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

واحدیان خاطرنشان کرد: طرح میدان معلم در شورای ترافیک مطرح و مصوبات لازم را اخذ کرده است، اما به دلیل تعیین تکلیف نشدن کمربندی جنوب اجرای آن در اولویت نیست و در تلاش هستیم یکی از این پروژه‌ها را تا قبل از عید آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری در راستای اجرای ادامه پروژه کمربندی جلساتی را با مالکان برگزار کرده است. اجرای پروژه تا بلوار کشاورز با مشکل خاصی مواجه نیست و حتی گره ترافیکی را تا میدان معلم رفع می‌کند، اما این مسیر باید در طرح جامع مشخص و تثبیت شود.

کد خبر 637023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.