تزریق ۱۰۰ همت به فضای اشتغال کشور / کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و تزریق ۱۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) به فضای اشتغال کشور را از جمله سیاست‌های تحولی دولت برای رونق اقتصادی دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی‌بیرانوند اظهار کرد: اجرای سیاست‌های فعال برای کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان، احیای بخشی از بنگاه‌های نیمه‌فعال و حضور گسترده میدانی مدیران در استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این چشم‌انداز است.

وی با اشاره به اقدامات جدی دولت مردمی سیزدهم در رونق فضای کسب‌وکار افزود: جهاد در این زمینه ادامه دارد. بر اساس گزارش جدید مرکز آمار از وضعیت بازار کار، نسبت به پاییز سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری کل بوده‌ایم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در این مدت، خاطرنشان کرد: افزایش اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالا و کاهش نرخ بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان نیز با اجرای سیاست‌های دولت مردمی و بخش خصوصی محقق شده است.

کریمی‌بیرانوند کاهش اشتغال ناقص، کاهش اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی و افزایش اشتغال خدمات را نیز از دیگر داده‌های مرکز آمار اعلام کرد.

وی یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان نیز تاکیدی بر حرکت روبه جلوی دولت سیزدهم در رونق فضای کسب‌وکار و اثربخشی طرح‌های تحولی دانش‌بنیان در این زمینه است.

کد خبر 637013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.