رتبه نخست منطقه ۱۵ شهرداری در صدور پروانه ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه با ۳۲۳ فقره پروانه ساختمانی از ابتدای سال تاکنون، در تعداد کل صدور پروانه همچنین در تعداد صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش ایمنا، هوشنگ نظری‌پور با اشاره به صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی از اواسط سال جاری در شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر این اساس تاکنون ۳۲۳ فقره پروانه ساختمان در منطقه ۱۵ صادر شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروانه ساختمانی، ۱۴۶ پروانه به صورت الکترونیکی صادر شده است، ادامه داد: الکترونیکی شدن فرایند صدور، همچنین رسیدگی و سرعت عمل کارکنان اداره شهرسازی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از عوامل افزایش خدمت در عرصه صدور پروانه ساختمانی در سال جاری بوده است که از لحاظ مساحتی، این تعداد بیش از ۹۷ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اغلب شهروندان این منطقه از الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی رضایت داشته‌اند، افزود: متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی در این منطقه، به خوبی از سامانه سرا ۱۰ برای صدور پروانه ساختمانی خود استفاده کرده‌اند که افزایش آمار صدور پروانه در این سامانه تایید کننده استقبال شهروندان است.

وی در ادامه از رشد سرمایه‌گذاری در حریم شهر با توجه به وجود سند پهنه‌بندی مصوب خبر داد و خاطرنشان کرد: حریم این منطقه قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای احداث مجموعه های اقتصادی در این منطقه اقدام کنند.

نظری‌پور با بیان اینکه بازآفرینی محلات منطقه، یکی از اولویت‌های منطقه است، تصریح کرد: در این راستا خانه‌های فرسوده به صورت آپارتمانی، بازآفرینی می‌شود، به طور مثال با اجرای پروژه بازآفرینی ۲۰۰ خانه فرسوده در محلات، امکان احداث ۵۰۰ واحد آپارتمانی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: تشویق مالکان به مرمت بناهای شاخص محله با رعایت ارزش‌های بومی و جلوگیری از مهاجرت لایه‌های اجتماعی ساکن در بافت‌های فرسوده از مهمترین موضوعاتی است که در این منطقه به آن توجه شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: اقدامات موثری برای رفع مشکلات زیست‌محیطی، کمبود فضاها و عرصه‌های عمومی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طراحی پردیس‌های چندمنظوره و بازیکده‌های خانواده‌محور مبتنی بر هویت اسلامی و ایرانی در پروژه های مشارکتی منطقه، بازگشایی گلوگاهی و سهولت تردد در جریان ترافیکی منطقه از دیگر اولویت‌های منطقه است.

نظری‌پور رعایت اصولی ایمنی و پدافند غیرعامل در طراحی و برنامه‌ریزی محلات، افزایش سرانه‌های خدمات عمومی در محدوده بافت‌های ناکارآمد، توجه به ظرفیت اراضی خالی و مخروب محدوده بافت‌های ناکارآمد و تشویق مالکان به سرمایه‌گذاری و مشارکت برای طرح مسکن انبوه را از دیگر برنامه‌های این منطقه دانست.

کد خبر 637008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.