سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی آمستردام در محل پارک دوچرخه‌ها

آمستردام از ایستگاه‌های ۸۵ میلیون یورویی دوچرخه در پارکینگ‌های ‌زیرآبی شهر رونمایی کرد که فضای لازم برای نگهداری ۱۱ هزار دوچرخه را فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمستردام به‌تازگی از پارکینگ‌های مجهز زیرآبی برای دوچرخه‌های موجود در سراسر شهر رونمایی کرده است که سالن‌های مملو از نور و جایگاه‌های پارک فراوان، از ویژگی‌های شاخص آن به‌شمار می‌رود. سقف‌ها و دیوارهای این پارکینگ‌ها با آثاری هنری تزئین شده است که گذشته پرآب شهر را به نمایش می‌گذارد.

دولت‌های محلی و ملی آمستردام ۸۵ میلیون یورو برای این شاهکار مهندسی خارق‌العاده سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به کاربران ۱۱ هزار دوچرخه این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی برای رسیدن به ایستگاه‌های ریلی شهر از دوچرخه‌ها بهره ببرند.

هدف از ایجاد پارکینگ‌های مذکور که بزرگترین در پایتخت هلند به‌شمار می‌رود، کمک به تردد راحت و بدون وقفه ۲۰۰ هزار مسافر روزانه آمستردام در ایستگاه‌های قطار است که بیش از نیمی از آن‌ها برای رسیدن به این ایستگاه‌ها از دوچرخه بهره می‌برند.

سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی آمستردام در محل پارک دوچرخه‌ها

پارکینگ‌های مذکور برای ۲۴ ساعت اول رایگان خواهد بود و پس از آن به‌طور روزانه هزینه‌ای بالغ بر ۱.۳۵ یورو برای هر دوچرخه پارک‌شده در آن دریافت می‌شود. به‌واسطه بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند، دوچرخه‌هایی که مدت ۲۸ روز بدون هیچ‌گونه مراجعه برای برگرداندن در این پارکینگ‌ها رها شود، از آن به بیرون منتقل خواهد شد.

پارکینگ‌های دوچرخه جدید زیرآبی آمستردام که بخشی از آن‌ها در خشکی قرار دارد، با الهام از طبیعت و حیات زیر آب و به‌منظور به‌حداقل‌رساندن خطر وارد آمدن آسیب به خط متروی شمال-جنوب شهر، همچنین ایجاد اختلال در تردد و بروز ترافیک در داخل شهر ساخته شده است‌. در ساخت آن‌ها نیز فضاهای خالی برای ماهی‌ها و دیگر موجودات دریایی تعبیه شده و مورد توجه قرار گرفته است.

آمستردام امیدوار است به‌واسطه این پارکینگ‌ها و طی توسعه‌ای چهارساله، مشکلات ناشی از پارک دوچرخه‌های بی‌شمار در ورودی ایستگاه‌های قطار شهر به‌طور کامل برطرف و فضای کافی برای تردد عابران پیاده در محیط‌های عمومی فراهم شود.

سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی آمستردام در محل پارک دوچرخه‌ها

پارکینگ افتتاح‌شده فعلی دارای فضایی شماره‌بندی‌شده برای پارک هفت هزار دوچرخه و مزین به دو اثر هنری نقاشی دیواری ۱۲ تنی از هنرمندان فقید آمستردام و دیگر آثار چشمگیری است که با کمک موزه شهر انتخاب شده است. مطابق با رشد مورد انتظار شهر و افزایش تقاضا برای حمل‌ونقل عمومی، شهر درصدد افزودن فضایی مناسب برای پارک ۸۵۰۰ دوچرخه دیگر تا سال ۲۰۲۹ است.

کد خبر 636997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.