خرید ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای شهرداری رشت

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری این شهر با کمبود ماشین‌آلات سنگین مواجه است، گفت: به منظور رفع مشکلات آسفالت معابر و استفاده در مواقع بحرانی، خرید ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای شهرداری رشت، تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مسعود عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در خصوص وضعیت ماشین‌آلات و آمادگی ستاد مدیریت بحران این نهاد، به شورای اسلامی شهر گزارش درستی ارائه نداده بود و پس از تغییر مدیریت شهری در هفدهم آذرماه سال جاری مشخص شد که ۲۷ دستگاه از ماشین‌آلات سازمان عمران شهرداری در دو سال گذشته به دلیل خرابی، متوقف شده است.

وی افزود: بلافاصله ۲۵ دستگاه از ماشین‌آلات شهرداری رشت، تعمیر و اورهال شد و هجدهم دی‌ماه با هشدار نارنجی هواشناسی گیلان نسبت به بارش برف در استان گیلان و شهر رشت، ماشین‌آلات در اختیار شهرداری های مناطق پنج‌گانه رشت قرار گرفت و تیغه‌های برف‌روبی که سال گذشته خریداری شده بود نیز روی خودروها نصب شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در سال های گذشته شهرداری با دو شرکت بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارد، قرارداد همکاری امضا می‌کرد تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند اما امسال با پنج پیمانکار قرارداد بست تا با استقرار در مناطق پنج‌گانه شهر به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: بارش برف برای رشت بسیار مفید است و ما هرگز دعا نمی‌کنیم که در این شهر برف نبارد تا مبادا دچار بحران شویم، اما باید شرایطی فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از لذت این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

عباس‌نژاد تاکید کرد: اگر تا پایان سال جاری در رشت برف ببارد، هیچ منطقه‌ای در این شهر با مشکل مواجه نمی‌شود و شهرداری در تمام مناطق آمادگی کامل دارد تا بحران را به خوبی مدیریت کند.

وی با بیان اینکه نیازهای شهرداری در بخش ماشین‌آلات سبک تامین شده است، گفت: به منظور تجهیز ناوگان شهرداری رشت، در تیرماه امسال، تعداد ۲۵ خودرو جدید شامل ۱۵ خودرو کارا و ۱۰ خودرو کاپرا خریداری و در اختیار مناطق پنج‌گانه شهرداری قرار گرفت تا مدیران این نواحی در زمان بحران و بارش برف بتوانند به راحتی در مناطق صعب‌العبور تردد کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شهرداری این کلان‌شهر با کمبود ماشین‌آلات سنگین مواجه است که با درخواست سازمان عمران و بازآفرینی شهری به منظور رفع مشکل آسفالت معابر و استفاده در مواقع بحران، خریداری ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ازجمله کامیون جفت، فینیشر و غلطک، تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان، ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

کد خبر 636996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.