تاکسیرانان خواستار افزایش نرخ کرایه هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی مطالبه اصلی و جدی تاکسیرانان این شهر است.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۱۱۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

وی افزود: سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا، هر سال بر اساس نرخ تورم، افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهری را به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده و در شورا به تصویب رسیده است، اما در حال حاضر به دلیل افزایش لحظه‌ای و شدید قیمت انواع کالا و خدمات، رانندگان تاکسی و مدیران آژانس‌ها با نوشتن طوماری، خواستار افزایش نرخ کرایه مصوب نسبت به نرخ تورم موجود هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: هر ساله قیمت لوازم یدکی خودرو ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یافت، اما از ابتدای سال جاری تاکنون بعضی لوازم و قطعات خودرو ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

مصاحب تاکید کرد: رانندگان تاکسی به لحاظ مالی و معیشتی وضعیت مناسبی ندارند و در حال حاضر هزینه کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن، تعمیر و سرویس خودرو از درآمد آنها بسیار بیشتر است.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی با مراجعه به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا از وضعیت نامناسب مالی ابراز ناراحتی می کنند، برخی از آنها حتی توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند و از این سازمان برای پرداخت هزینه تمدید پروانه فعالیت تاکسی، چند ماه فرصت می خواهند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: امیدواریم با همکاری و تدبیر اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان متولی، نرخ کرایه تاکسی‌ها سال آینده به نحوه عادلانه‌ای افزایش یابد تا بخش کوچکی از مشکلات مالی و هزینه‌های رانندگان تاکسی جبران شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 636994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.