ویژگی‌های خاص مشهد به افزایش اشتغال کمک می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ویژگی‌های خاص این کلان‌شهر از مولفه‌های مهمی است که می‌تواند به تقویت حوزه اشتغال کمک کند.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر مشهد و مرکز پژوهش‌ها طی شش ماه اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع «شهر جهانی گوهرسنگ‌ها»، داشته است، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات و فعالیت‌های خوبی توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده و آستان قدس رضوی نیز پیگیری‌های ارزشمندی داشته است.

وی ادامه داد: ویژگی‌های خاص شهر مشهد از مؤلفه‌های مهمی است که می‌تواند در حوزه اشتغال، کمک‌کننده باشد، اقتصاد شهر مشهد، اقتصادی زائر محور و خدماتی بوده همچنین به عنوان یک جهان‌شهر، ارتباط خوبی با پهنه‌های جهان اسلام دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ظرفیت‌ها فرصت‌های بسیار و بی‌شماری در زمینه اقتصاد و اشتغال در مشهدالرضا (ع) فراهم است، تصریح کرد: این فرصت‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و دستگاه‌های متعدد نیز از این گنج ارزشمند آن طور که باید بهره‌برداری نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری مجموعه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و بخش خصوصی می‌توان اثرگذاری ویژه‌ای روی اقتصاد و اشتغال شهر داشت. شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در راستای توجه به حوزه اقتصاد درون‌شهری به دنبال ایجاد پل ارتباطی با ۲۰ کلان‌شهر کشور بوده است و از روزهای نخست فعالیت درصدد بودیم مشهدالرضا (ع) را از نظر اقتصادی با این شهرها گره بزنیم تا بتوانیم منابع درون‌شهری را در مجموعه مدیریت شهری فراتر از حوزه شهرسازی تعریف کنیم، بنابراین از این راه می‌توان برای شهر درآمد پایدار کسب کنیم و به شکل مستقیم و غیرمستقیم به حوزه درآمدی شهر مشهد و مدیریت شهری کمک کنیم.

طهوریان‌عسگری در خصوص اینکه یکی از رویکردهای شورای ششم، توجه به حاشیه شهر مشهد بوده است، گفت: در این دوره سعی کردیم نشان دهیم که شعار را می‌توان به عمل تبدیل کرد و مصادیق مختلفی در این حوزه داریم که از جمله آن، تخصیص ۴۵ درصد از اعتبارات شهرداری به حاشیه شهر است.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مسائل مهم حاشیه شهر است، ادامه داد: تجربیات شهر جهانی گوهرسنگ‌ها نشان می‌دهد وقتی تمرکز موضوعی، علمی و عملیاتی در زمینه اقتصاد و رفع معضلات شهری کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، به خوبی می‌تواند زمینه موفقیت را برای برون‌داد و گذر از آن معضل فراهم آورد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: امیدواریم با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه شهر مشهد در حوزه گوهرسنگ‌ها و توجه ملی به این شهر، براساس یک برنامه کوتاه‌مدت، به گفتمانی عملیاتی در حوزه اجرای اقدامات متناظر با حوزه گوهرسنگ‌ها، با دو مؤلفه اقتصاد و اشتغال برای شهر مشهد دست یابیم.

کد خبر 636970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.