موضع‌گیری‌های مقامات دو کشور در حادثه سفارت جمهوری آذربایجان متعهدانه باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این پرونده را تا دستیابی به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد و موضع‌گیری‌های مقامات دو کشور در حادثه سفارت جمهوری آذربایجان باید متعهدانه باشد.

به گزارش ایمنا، وحید جلال‌زاده ضمن محکومیت تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و در گذشت یکی از کارمندان سفارت، اظهار کرد: دیپلمات های جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی مهمان ما هستند و طبق معاهدات بین‌المللی امنیت آنها بر عهده ما است؛ لذا این اقدام موجب تأسف است.

وی ضمن محکومیت تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی از لحظات اولیه این حادثه در صحنه حاضر شدند و تا به نتیجه رسیدن این پرونده آن را پیگیری خواهند کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری رئیس‌جمهور آذربایجان پیرامون این حادثه را ملاحظه کردم. موضع بسیار عالمانه‌ای بود، انتظار ما از مقامات دولت آذربایجان این است که با خویشتن‌داری و با نگاه به روابط دو کشور موضع بگیرند.

جلال‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده و شناسایی دقیق هویت عامل این حادثه موضوع را پیگیری خواهد کرد. موضع‌گیری‌های مقامات دو کشور در خصوص این حادثه باید متعهدانه و به نحوی باشد که به روابط دو کشور آسیبی وارد نکند و اجازه سو استفاده به دشمنان را ندهد.

وی در خصوص تروریستی بودن این حادثه، گفت: اطلاعات و گزارش‌های اولیه بر شخصی بودن حادثه دلالت دارد، اما برای اظهار نظر قطعی در این مورد باید منتظر ماند تا دستگاه‌های ذیربط بررسی‌های خود را کامل و اعلام نتیجه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این پرونده را تا دستیابی به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 636917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.