آغاز به کار جمعه بازار خودرو در سیرجان

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان گفت: جمعه بازار خودرو در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با فعالیت چند غرفه از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تورج صادقی امروز- جمعه هفتم بهمن‌ماه- در آیین آغاز به کار روز بازار خودرو، اظهار کرد: روند راه‌اندازی جمعه بازار خودرو با طی مراحل قانونی و انجام فرآیند و تدوین شیوه‌نامه پس از طرح و تصویب در شورای اسلامی شهر با همکاری شهرداری، ستاد تنظیم بازار فرمانداری، پلیس راهور و اتحادیه نمایشگاه‌داران توسط سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان بر اساس شیوه‌نامه و در راستای حذف واسطه‌ها راه‌اندازی شد.

وی افزود: چگونگی ارائه خدمات در این مجموعه بر اساس شیوه‌نامه و ضوابط قانونی است تا در فرآیند خرید و فروش خودرو برای خریدار و فروشنده مشکلی ایجاد نشود و پس از انجام بازدیدهای فنی و مستندات موجود، با حضور کارشناسان فنی و انتظامی خرید و فروش انجام شود، این امکان برای شهروندان دیگر شهرها نیز فراهم است.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: جمعه بازار خودرو در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با فعالیت چند غرفه از امروز آغاز به کار کرد.

صادقی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز مانند اصل گواهی عدم سرقت از دفتر پلیس + ۱۰، اصل مدرک و کپی برگ سبز، اصل مدرک و کپی کارت خودرو، اصل و کپی مدرک شناسایی مالک خودرو و اصل وکالت و حکم قانونی برای خرید و فروش خودرو اقدام کنند.

یکی ظرفیت‌های بزرگ شهر سیرجان از دیرباز تاکنون تجارت بوده است

حسن خدامی، رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی ظرفیت‌های بزرگ شهر سیرجان از دیرباز تاکنون تجارت بوده است؛ لذا یکی از طرح‌های مدنظر شورای اسلامی شهر موضوع راه‌اندازی روز بازارها است که در این مرحله روزهای جمعه به روز بازار خودرو اختصاص یافته و در آینده نیز در دیگر روزهای هفته به توزیع و عرضه محصولات دیگری اختصاص خواهد یافت که البته نیاز به اخذ مجوزهای لازم دارد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن اشتغال و میزان درآمد در سیرجان، چند طرح اقتصادی که بتواند علاوه بر ظرفیت تجارت داخلی شهر سیرجان، دیگر شهرهای همجوار را پوشش دهد، در شورای شهر اسلامی شهر مطرح و در دست بررسی قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان با بیان اینکه آمار تعداد خودروها در سیرجان نسبت به سایر شهرهای استان و حتی مرکز استان قابل توجه است، تصریح کرد: جمعه بازار خودرو می‌تواند یکی از جاذبه‌های تجاری سیرجان از شهرهای اطراف نیز باشد.

خدامی‌پور ادامه داد: با توجه به رونق بخش حمل‌ونقل در سیرجان و افزایش میزان کامیون و تریلر، تملک زمینی به مساحت ۴۸ هکتار برای احداث و راه‌اندازی مرکز تعمیرگاهی خودروهای سنگین در سیرجان با مصوبه شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: موضوع راه‌اندازی شهرک نمایشگاهی نیز در دست بررسی است تا تمام نمایشگاه‌های خودرو در یک نقطه متمرکز شود.

به گزارش ایمنا، طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان، رئیس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، معاون خدمات شهری شهرداری و جمعی از مسئولان «روزباز خودرو» آغاز به کار کرد.

کد خبر 636904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.