فعالان فضای مجازی دغدغه رفع شدن مشکلات شهر را دارند

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: همه فعالان فضای مجازی دغدغه دارند تا مشکلات شهر احصا و رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی عسگری امروز _ پنجشنبه ششم بهمن _ در نشست با شهردار شهرکرد اظهار کرد: نشست شهردار با فعالان فضای مجازی نشان از اتفاقات خوب در شهر دارد.

وی با بیان اینکه همه فعالان فضای مجازی دغدغه دارند تا مشکلات شهر احصا و مرتفع شود، گفت: هیچ مرکز استانی‌ای نیست که فعالان فضای مجازی به این اندازه فعال باشند و همیشه پای کار بودند و دوست دارند برای رفع مشکلات شهر فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پلیس فتا درگیر سیاسی‌بازی نبوده و وابسته به شخصی نیست و بعضی مواقع نه‌تنها به فعالان فضای مجازی تذکر نمی‌دهیم، بلکه آنان را تشویق می‌کنیم. چراکه مطالبه‌گری می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه ما شاهد یک فناوری هستیم که سال‌ها پیش در دسترس نبود و محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده است و فرزندانمان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

عسگری با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، می‌تواند خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی افزود: ارتقای فرهنگ سایبری و مهارت استفاده موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به‌ثمر خواهند نشست.

عسگری گفت: استفاده بدون نظارت کودکان و جوانان از اینترنت، آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد اینترنتی، ایجاد روابط ناسالم یا ازدواج‌های ناپایدار، توهین و ترویج عقاید نادرست و غیراخلاقی را می‌تواند برای آنان به همراه داشته باشد. وظیفه والدین درقبال فرزندان سنگین‌تر از گذشته بوده و نقش والدین در پیشگیری از بزه‌دیدگی کودکان پررنگ‌تر از همیشه است.

وی تاکید کرد: از والدین درخواست داریم تا صمیمانه در کنار فرزندان خود در فضای مجازی حضور داشته باشند و از آن‌ها مراقبت کنند. به فرزندان خود آموزش دهیم که هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکنند و به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

کد خبر 636734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.