صدور احکام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی آغاز می‌شود

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر اعضای هیئت ممیزه مناطق، نواحی و هیئت ممیزه استانی تعیین شده است تا رتبه نهایی افراد را مشخص کنند و بلافاصله بعد از تأیید رتبه‌های واقعی احکام مربوطه صادر شود.

مهران اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فرایند رتبه‌بندی معلمان در استان اصفهان، اظهار کرد: فرایند تعیین رتبه معلمان در مراحل پایانی تأیید است و تاکنون چندین مرحله را در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده پشت سر گذاشته است؛ مدیر مستقیم بررسی‌ها را انجام داده و ارزیاب‌ها مدارک و مستندات را ارزیابی کرده‌اند و در مرحله بعد، امور اداری، حراست و گزینش نیز اقدامات لازم را اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه در قسمت امور اداری چهار قسمت سوابق، مدرک تحصیلی، ارزشیابی و ضمن خدمت بررسی شده و حراست و گزینش هم که ۵۰ امتیاز از مجموع امتیازات شایستگی‌های عمومی را ارزیابی کرده‌اند، افزود: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید هیئت‌های ممیزه نظر نهایی را بدهند. در صورتی که در این مرحله رتبه افراد تأیید شود فرد می‌تواند نتیجه آن را در سامانه my.medu.ir مشاهده و تأیید کند. درصورتی‌که رتبه مورد تأیید شخصی نباشد ۱۰ روز فرصت دارد در همان بخش اعتراض خود را ثبت نماید.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات پروسه‌ای زمان بر و طولانی خواهد بود و باید در کارگروه‌های تخصصی انجام شود. معلمان تازه استخدام که تا کنون مدارک خود را در سامانه rtb.medu.ir بارگذاری نکرده‌اند نیز از روز قبل امکان برگزاری مدارک برایشان فراهم شده است.

وی تأکید کرد: کارتابل هیئت‌های ممیزه تست‌های خود را انجام داده و به‌زودی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بررسی‌ها را اجرا و رتبه نهایی فرد را مشخص کنند. تعداد اعضای هیئت ممیزه فرد است، گفت: هرکدام از اعضا به‌صورت جداگانه نظر خود را در مورد رتبه فرد اعلام می‌کنند و اگر نصف به‌علاوه یک نفر از اعضا رتبه فرد را تأیید کنند سیستم اطلاعات را به‌صورت خودکار به مرحله بعد ارسال می‌کند.

اسدی گفت: رتبه یک و دو پس از تأیید توسط هیئت ممیزه در سامانه «مای» اطلاع‌رسانی شده و برای صدور حکم به‌صورت خودکار در سیستم مربوط به کارکنان ابلاغ می‌شود؛ اما اگر رتبه فرد بالاتر از دو باشد پس از تأیید هیئت ممیزه منطقه این رتبه به استان ارجاع داده می‌شود، هیئت ممیزه استانی رتبه‌های سه به بالا را بررسی می‌کنند. پس از تأیید هیئت ممیزه استانی این رتبه به فرد ابلاغ شده و در سامانه پروفایل ثبت می‌شود؛ اما رتبه‌های چهار و پنج برای تأیید نهایی به هیئت ممیزه کشوری ارسال خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اعضای هیئت ممیزه مناطق، نواحی و هیئت ممیزه استانی تعیین شده است تا رتبه نهایی افراد را مشخص کنند و بلافاصله بعد از تأیید رتبه‌های واقعی احکام مربوطه صادر شود.

مدیر منابع انسانی و امور اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره پرداخت حق‌التدریس سال تحصیلی جاری معلمان اصفهان که لازمه پرداخت صدور ابلاغ است، افزود: قبل از صدور ابلاغ غیرموظف باید تراز موظف منطقه مشخص شود، یعنی تمام خطاهای ابلاغ تصحیح شود، علت طولانی‌شدن این امر از ابتدای سال تا کنون این است که بعضی ابلاغ‌های مکلف دارای اشکالاتی بوده و تابید ضوابط نشده است و از ماه جاری امکان صدور ابلاغ غیرموظف در مناطق و نواحی فراهم و ارجاع شده و اکنون همکاران در حال صدور ابلاغ‌ها هستند. به‌محض صدور ابلاغ حق‌التدریس‌ها و فرم مربوطه به امور مالی تحویل و با تأمین اعتبار فرایند پرداخت‌ها نیز درپی آن انجام خواهد شد.

کد خبر 636729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.