امسال تاب‌آوری تحویل سوخت به جایگاه‌ها گاهی حتی به یک روز هم می‌رسید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در سال جاری تاب‌آوری تحویل سوخت به جایگاه‌ها گاهی حتی به یک روز هم می‌رسید و احتمال قطع سوخت‌رسانی وجود داشت؛ اما به همت کارکنان و مدیران مناطق ۳۷گانه، با سربلندی از این بحران عبور کردیم.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نفت، علی‌اکبر نژادعلی اظهار کرد: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت اقتصادی توزیع فرآورده‌های نفتی در خاورمیانه است و در ۳۱ استان کشور به‌منظور سوخت‌رسانی، ۳۷ منطقه عملیاتی دارد.

وی افزود: همچنین ۵۳ مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی، چهار هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و دو هزار و ۵۳۵ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) داریم، که حجم عملیاتی آن‌ها معادل روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه امسال استثنایی‌ترین سال این شرکت در ۹۴ سال فعالیت آن بوده است، اظهار کرد: امسال کمترین میزان ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی را داشتیم و با افزایش مسافرت‌ها در پی کاهش شیوع ویروس کرونا و افزایش ۷۰ درصدی تعداد زوار اربعین، تاب‌آوری تحویل سوخت به جایگاه‌ها گاهی حتی به یک روز هم می‌رسید و احتمال قطع سوخت‌رسانی وجود داشت؛ اما به همت کارکنان و مدیران مناطق ۳۷ گانه، با سربلندی از این بحران عبور کردیم.

نژادعلی تصریح کرد: امسال پس از گذشت تابستان و در فصل سرد، مصرف بنزین برخلاف گذشته افزایش یافت، که در کنار آن با پایداری سرما به‌ویژه در هفته‌های اخیر و اُفت فشار گاز، مقدار تحویل سوخت مایع توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نیروگاه‌ها، نسبت به پارسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر افزایش یافت.

کد خبر 636689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.