آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تداوم می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

‌به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور، اظهار کرد: امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، بخش‌هایی از لرستان، شرق خوزستان، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، که در مناطق گرمسیر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع، برف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: جمعه _هفتم بهمن‌ماه_ در مناطقی از استان کرمان، یزد، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در همدان، لرستان و مرکزی، ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه _هشتم بهمن‌ماه_ در ارتفاعات کرمان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان جنوبی، ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد، همچنین در نوار شرقی وزش باد افرایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند نسبی افزایش دما حاکم می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی، در برخی نقاط شمال غرب کشور، ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: یکشنبه _نهم بهمن‌ماه_ در کل کشور افرایش نسبی دما رخ می‌دهد و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، شمال اصفهان، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دوشنبه _دهم بهمن‌ماه_ در غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، البرز، قزوین و تهران، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها آلودگی هوا ادامه خواهد داشت، همچنین در سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

وی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده، خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا _هفتم بهمن‌ماه_ کمی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای منفی دو و حداکثر دمای شش درجه سانتی‌گراد و روز جمعه _هفتم بهمن‌ماه_ قسمتی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای هشت درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا _ششم و هفتم بهمن‌ماه_ بندرعباس و بوشهر با دمای ۱۹ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و زنجان، شهرکرد و همدان با دمای منفی ۱۱ و منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع:: ایسنا

کد خبر 636651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.