لزوم بهره‌گیری از زنان در پست‌های مدیریتی اصفهان/ مشوق‌هایی برای رانندگان سمنان

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تحقق برابری شغلی با بهره‌گیری از زنان در پست‌های مدیریتی، نارضایتی شهرکردی‌ها از وضعیت ترافیک، لزوم نصب تابلوی روزشمار برای پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد، مشوق‌هایی برای رانندگان سمنان در مسیر راه ابریشم، شهرداری قم روی ریل آبادانی، لزوم تعامل تمام دستگاه‌ها برای رفع معضل ترافیک ارومیه، افزایش سهمیه آرد تخصیصی به روستاها و نیاز پایتخت به چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آلودگی صوتی را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تحقق برابری شغلی با بهره‌گیری از زنان در پست‌های مدیریتی

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موضوع بانوان و ارتقای جایگاه آن‌ها در همه سطوح مسئله مهمی است و لازم نسبت به توانمندی زنان اقدام و در سطوح مدیریتی از ظرفیت آن‌ها استفاده شود، بنابراین ارتقای بانوان با توجه به ضرورت شایسته‌سالاری باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی، تحقق برابری شغلی به‌شمار می‌رود و منجر به بروز دیدگاه‌ها و ظرافت‌های زنانه در پروژه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و نیازهای زنان شهر نیز در نظر گرفته خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شهرداری اصفهان پیگیر این موضوع هستیم و از شهردار این کلان‌شهر درخواست داشتیم نسبت به بهره‌مندی توجه ویژه شود و از زنان در پست‌های مدیریتی استفاده شود، اما هنوز اتفاق قابل توجهی رقم نخورده است، لذا انتظار داریم به این موضوع دقت ویژه داشته باشند و افراد برای پست‌های مختلف فارغ از جنسیت و تنها بر اساس شایستگی فردی انتخاب شوند تا شاهد ارتقای زنان در سطوح مدیریتی باشیم.

نارضایتی شهرکردی‌ها از وضعیت ترافیک

ماشاالله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: وضعیت ترافیک در شهرکرد شهروندان را ناراضی کرده است، لذا باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به چاره‌اندیشی در این بخش اقدام شود.

وی تصریح کرد: فعالان مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد با حضور در جمع شهروندان محله‌های مختلف مرکز چهارمحال‌وبختیاری به شناسایی مشکلات و خواسته‌های مردم و تلاش به‌منظور رفع سریع‌تر آن کمک می‌کند. این نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و پس از جمع‌بندی خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم می‌توان نسبت به تسریع در رفع این مشکلات اقدام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد افزود: وجود حجم قابل توجه جمعیت و ترددهای درون‌شهری و بین شهری شهرکرد باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا پارک‌سوارهای موجود در جنوب شرقی شهرکرد، مناسب و در شأن مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری نیست.

لزوم نصب تابلوی روزشمار برای پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد

حجت‌الاسلام سیدمحمدناصر حیدری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که مردم از زمان‌بندی پروژه‌های شهرداری اطلاعی ندارند، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در شهر به آن توجه داشته باشیم، این است که پروژه‌های عمرانی شهر یزد هیچ تابلوی زمان‌سنجی ندارد. اگر این تابلوها وجود داشته باشد، طبق برنامه مردم متوجه می‌شوند که هر پروژه، چه زمانی به پایان می‌رسد. بنابراین تابلوی روزشمار باید برای پروژه‌های عمرانی شهرداری یزد نصب شود.

وی با بیان این‌که نکته بعدی در ارتباط با تصمیم‌های شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر است، گفت: بعضی تصمیم‌ها بیش از یک سال روی زمین می‌ماند و این تأخیر یک‌ساله در تصمیم که بعضی از آن‌ها در شورای اسلامی شهر مطرح شده است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. لازم است برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص برای مدیران جهت انجام اقدامات لازم انجام شود، زیرا امضای مدیر به چند هفته، چند ماه و حتی بیش از یک سال زمان نیاز ندارد.

مشوق‌هایی برای رانندگان سمنان در مسیر راه ابریشم

علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در نشست مشترک شورای شهرستان سمنان با رانندگان تاکسی این شهر، اظهار کرد: آموزش امری ضروری است که همه به آن نیاز داریم و از رانندگان با هر سابقه‌ای درخواست می‌کنم در کلاس‌های آموزشی که سازمان مدیریت حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری سمنان برگزار می‌کند، شرکت کنند.

وی افزود: سمنان شهری تاریخی است و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است که رانندگان تاکسی شهر باید در این راستا اطلاعات خود را تقویت کنند تا مسافران را برای بازدید از جاذبه‌ها همچنین اقامت در هتل و اقامتگاه‌ها بهتر هدایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی پیشانی مهمان‌نوازی در شهر هستند و برای رانندگانی که در مسیر راه ابریشم اقدامات و پیشنهادهای خلاقانه‌ای داشته باشند، مشوق‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

شهرداری قم روی ریل آبادانی

سیدمجتبی سبحانی‌ثابت، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از هفت پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال که با حضور «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های خوب و ارزشمندی در شورای اسلامی شهر قم تدوین و به شهرداری ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری قم در مسیر خوبی در راستای ساخت و آبادانی شهر قرار دارد، مطرح کرد: در اتفاقات مختلف مجموعه شهرداری قم به صورت شبانه‌روزی پای کار بوده است تا شهر پاک و تمیزی داشته باشیم. راه‌اندازی خط دوم پسماند موجب می‌شود دفن پسماند به صفر برسد و به‌عنوان سرمایه از زباله به عنوان طلای کثیف، استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این‌که احداث خط سوم این کارخانه نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه نیز از ارزشمندی بسیاری برخوردار است و قم می‌تواند به عنوان نخستین استان به این دستاورد برسد.

لزوم تعامل تمام دستگاه‌ها برای رفع معضل ترافیک ارومیه

گلشن نوروزی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه هفتگی کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه که در راستای بررسی پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد، اظهار کرد: رفع معضل ترافیک مستلزم همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی است.

وی با اشاره به معضل ترافیک ادامه داد: تک‌سرنشینی، بیکاری جوانان، فرسودگی ناوگان عمومی، دلهره و استرس‌های تأخیر در رسیدن به مقصد و نبود میل به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از عوامل ایجاد ترافیک بالای شهری است. در کنار نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی و استفاده از بسترهای اطلاع‌رسانی و صداوسیما برای شهروندان مورد توجه قرار داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: استفاده مدیران و مسئولان رده بالای شهری و استانی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

افزایش سهمیه آرد تخصیصی به روستاها

جعفر عسگری‌حسنوند، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: ضروری است سهمیه آرد تخصیصی به روستاها افزایش پیدا کند و برای صدور پروانه ساختمانی املاکی که سند ندارد، راهکار قانونی ویژه اندیشیده شود به این دلیل که قوانین جدید کار شهرداری‌ها را قفل کرده است.

وی همچنین تأکید کرد: شهرستان کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور بوده و توریست‌پذیر است، لذا می‌طلبد اصلاح راه‌های کوهستانی این شهرستان جهت تسریع در ترددها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است و با توجه به پراکندگی و بعد مسافت مردم این شهرستان به مرکز استان باید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان احداث شود.

عسگری‌حسنوند خاطرنشان کرد: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردمی استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

نیاز پایتخت به چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آلودگی صوتی

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: از اقدامات سازمان ملی استاندارد کشور قدردانی می‌کنم؛ در بررسی احکام مربوط به قانون هوای پاک متوجه شدیم از مجموع ۱۱ حکمی که در مورد وظایف شهرداری در این قانون وجود دارد، ۱۰ حکم ناقص اجرا شده و یک حکم اجرا نشده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موارد دیگری نیز در مرکز استاندارد وجود دارد که بخشی از آن‌ها به شهرداری بازمی‌گردد؛ همچون آلودگی صوتی که شهروندان را آزار می‌دهد و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود، لذا به عنوان نهاد ناظر بر تکالیف و وظایف شهرداری باید از این موارد اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم قوانینی را که به اجرای این وظایف کمک می‌کند تدوین و مطرح کنیم.

کد خبر 636619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.