قیمت خودروی طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده منصفانه نیست

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: خودروی سمند سورن پلاس با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان برای نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده است که قیمت آن منصفانه نیست و بسیاری از تاکسیرانان به لحاظ مالی، توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر آستارا ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر وجود دارد که ۲۴۵ دستگاه این ناوگان فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۵۵ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده آستارا با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، خودروی خودشان را نوسازی کردند، اما در سال جاری خودروهای سمند LX EF7 و پژو ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج و به دلیل مشخص نبودن خودروی جایگزین، طرح نوسازی حدود ۹ ماهه دچار وقفه شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروی سمند سورن پلاس گازسوز با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن حداکثر سه ماه است و به تازگی ۱۲ نفر از مالکان تاکسی فرسوده شهر آستارا در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مصاحب با بیان اینکه قیمت خودروی جدید طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده منصفانه نیست و بسیاری از تاکسیرانان به لحاظ مالی، توان پرداخت این مبلغ را ندارند، تصریح کرد: تاکسی شهری یک وسیله حمل‌ونقل عمومی است؛ بنابراین دولت باید بهترین خودرو را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار تاکسیرانان قرار دهد تا آنها بتوانند بدون داشتن دغدغه و نگرانی مطلوب‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه کنند.

وی تاکید کرد: اگر تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری اختصاص پیدا می‌کرد، افراد بیشتری در این طرح ثبت‌نام می‌کردند، اما نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان آستارا برای ثبت‌نام مواجه شده است‌.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید برای حمایت از این قشر آسیب‌پذیر، تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه کند تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 636616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن علمداری IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    باسلام عزیزان تاکسیهای جدید بخدابه درد داخل شهر نمیخورن هم قیمتشون بالاس هم اصلاک دارن داخل شهر اکثر مسیرهای خطی کوتاه است همش کلاج ترمز راننده تاکسی تو خرج اجاره خانه خرج خانواده خودش مانده چطور میتوان قسط این ماشینها روبده تیبا ساینا ازهمه بهتر داخل شهر الا ن هم همه ۳نفرسوار می کنن من خودم راننده هستم درک می کنم رانندهارو سپاس