۹۹۰ ملک راکد دولت در مسیر مولدسازی قرار گرفت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در جلسه امروز هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت، ۹۹۰ ملک و دارایی راکد دولت در مسیر مولدسازی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، به نقل از میزان، حسین قربان‌زاده اظهار کرد: در سومین جلسه هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت که امروز برگزار شد، ۴۷۰ دارایی (اموال غیرمنقول) وزارت جهاد کشاورزی مازاد تشخیص داده شد که حدود ۶۳۱ پروژه نیمه‌تمام این وزارتخانه را در حوزه‌های آبخیزداری، زهکشی و پروژه‌های حمایت از اراضی کشت کشاورزی تامین مالی خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ۵۲۰ دارایی (اموال غیرمنقول) وزارت آموزش و پرورش نیز مازاد تشخیص داده شد که ۱۶۴۹ پروژه نیمه‌تمام این وزارت‌خانه را که اغلب آن‌ها مراکز آموزشی و مدارس نیمه‌تمام هستند تامین مالی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: با تصویب هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت، درمجموع ۹۹۰ ملک به‌عنوان دارایی‌های مازاد و با قابلیت تهاتر با پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی شناخته شد.

قربان‌زاده درباره روش مولدسازی این دارایی‌ها گفت: این دارایی‌ها در مرحله اول ارزش‌افزایی خواهند شد؛ به این معنی که از خام‌فروشی آن‌ها پرهیز می‌شود.

وی افزود: برای ارزش‌افزایی به دارایی‌های دولت اقداماتی اعم از تفکیک، تغییر کاربری و افزایش تراکم صورت خواهد گرفت و این املاک پس از ارزش‌گذاری و قیمت کارشناسی بالاتر به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی تهاتر می‌شوند.

کد خبر 636607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.