بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است؛ بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر باشد.

به گزارش ایمنا، مسعود میرکاظمی امروز _ چهارشنبه پنجم بهمن _ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال ۱۴۰۲ مقدمات رشد اقتصادی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: بخشی از این مسئله به سرمایه‌گذاری دولت بازمی‌گردد. بنابراین بر اساس برنامه شرکت‌های دولتی، ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع در نظر گرفته شده است. بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نقدینگی بخش خصوصی گفت: این نقدینگی باید وارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شود. همین امسال ۲۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مدنظر بود که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت ساماندهی شد. این قبیل رویکردها کمک می‌کند که از منابع موجود کشور برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی چون پتروپالایشگاه‌ها و میدان نفتی آزادگان بهره بریم.

میرکاظمی ادامه داد: بنابراین تعداد زیادی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها را در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهیم داد تا بتوانیم به آن رشد اقتصادی مطلوب دست یابیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 636550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.