تدابیری برای احداث پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران اندیشیده شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید هر چه بیشتر بحث پیشگیری را در شهر تقویت کنیم و تدابیر لازم به منظور احداث پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در شهر اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز_ چهارشنبه پنجم بهمن_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع احداث پایگاه چند منظور مدیریت بحران در شهر با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رئیس هلال احمر شهرستان همدان و مدیران مناطق شهرداری، اظهار کرد: شهر همدان به عنوان شهر تاب‌آور شناخته شده و این نکته نقطه عطفی است که در حد توان در این زمینه کوشش کرده است و در بحث پیشگیری به منظور کمک به مدیریت بحران در شهر چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه مهار بحران اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: باید هرچه بیشتر بحث پیشگیری را در شهر تقویت کنیم و تدابیر لازم به منظور احداث پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در شهر اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با بررسی‌های لازم به صورت تخصصی در هر چهار منطقه سالن‌هایی به منظور ایجاد پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به بارش برف و اقدامات انجام شده در بحث برف‌روبی، افزود: بسیاری از مجموعه‌ها شهرداری را به‌رغم تلاش وافر و سنگین مدیران را متهم به کم‌کاری می‌کنند اما باید قبول کنیم برای انجام کاری با این وسعت مشکلاتی نیز وجود دارد.

نظری با بیان اینکه طی روزهای آینده نیز بارش برف را خواهیم داشت و باید دقت و برنامه‌ریزی‌های لازم باشد، تصریح کرد: در نوع برداشت برف‌ها نیز باید دقت شود، زیرا نمک‌پاشی به آب‌های زیرزمینی، گیاهان، زیرساخت‌ها و آسفالت آسیب می‌رساند، در این خصوص فرهنگ‌سازی ضروری است که باید معاونت فرهنگی شهرداری در آموزش شهروندی به این موضوع نیز ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر متشکل از ۱۱ عضو است و شهردار باید بر اساس نظر تمام اعضا و تنها با توجه به نظرات و دیدگاه تعدادی از اعضا نباید تصمیم‌گیری داشته باشد.

نظری گفت: مدیران شهری نباید به احدی وابسته باشند، وظیفه شهرداری، خدماتی و خدمت‌رسانی به مردم است و این مهم ملاک محسوب می‌شود.

کد خبر 636497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.