احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، از محل صدقات مردمی است

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان، از محل صدقات مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _چهارشنبه، پنجم بهمن‌ماه_ در نشست با خیّران، اظهار کرد: در راستای تأمین رفاه و آسایش مددجویان، مسکن ۵۵۲ خانواده تحت حمایت به‌صورت جزئی و کلی در شهرها و روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری بازسازی شدند.

وی با اشاره به ارائه بسته حمایتی بازسازی مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری، افزود: پس از تأیید مددکاران مبنی‌بر ضرورت بازسازی مسکن، مددجویان برای دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت معرفی و از کمک‌های بلاعوض بهره‌مند می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: ۳۳۸ مورد از فضاهای جانبی از جمله احداث حمام، سرویس بهداشتی، ساخت حصار، گازکشی و احداث آشپزخانه در خانه‌های مددجویان احداث شده است.

وی با تقدیر از فعالیت مؤسسه‌های خیریه، خیّران و مردم نیکوکار استان در زمینه تأمین هزینه‌های احداث و بازسازی مسکن مددجویان، گفت: مردم نیکوکار استان می‌توانند در راستای مشارکت در طرح احداث مسکن خانواده‌های نیازمند، به ادارات کمیته امداد در سراسر استان یا مراکز نیکوکاری مراجعه کنند.

هاشمی اضافه کرد: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

وی با اشاره به اینکه صدقات خانگی استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: در این روش، تخلیه‌گران صندوق‌های صدقات خانگی پس از شمارش صدقات پرداختی، وجه تأییدشده را از طریق دستگاه کارتخوان ثبت می‌کنند و رسید آن به‌صورت فوری صادر می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: حذف گردش پول نقد و جلوگیری از انتقال آلودگی‌های ویروسی، حذف مراحل شمارش و انتقال پول به بانک، ارسال فوری پیامک پرداخت برای مشترکان و دریافت فوری صدقات و هزینه آن برای نیازمندان، از دیگر اهداف اجرای طرح است.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، مردم استان چهارمحال‌وبختیاری پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

کد خبر 636491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.