رویکرد ترافیکی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ تعریف شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: سیاست جامع رویکرد ترافیکی این کلان‌شهر را باید برای بودجه سال ۱۴۰۲ تعریف و در ساماندهی ترافیکی به صورت متمرکز و نتیجه‌بخش باید عمل کنیم و گام‌های مثبتی برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه پنجم بهمن_ در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس پلیس راهور شهرستان و انجمن مراکز معاینه فنی استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه اقدامات زیادی توسط شهرداری و پلیس راهور برای تسهیل در ترافیک شهر انجام شده، اما کافی نبوده است و ترافیک به معضل کنونی شهر تبدیل شده است.

وی با انتقاد از اینکه مباحث کنترل آلودگی و آلاینده‌ها رعایت نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ترافیک سنگین به مؤلفه‌های مهم حیاتی افراد شامل زمان، سرمایه مالی و جان مردم و در کنار آن هوای شهر آسیب می‌زند و در بحث ایمنی نیز جان مردم در مخاطره است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: هوایی که موهبت الهی است نیز در اثر بی‌توجهی به مباحث فنی از بین می‌رود به گونه‌ای که با بی‌تدبیری در امر ترافیک شاهد آلودگی هوا نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه همدان در گذشته تشدید ترافیک نداشته است، افزود: از یک‌سو ورود روزانه ۴۰ تا ۵۰ دستگاه خودروی جدید به استان و از سوی دیگر به دلیل اسقاط نکردن و خروج خودروهای فرسوده بر افزایش ترافیک دامن زده‌ایم.

حیدری با انتقاد از اینکه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان بحث فرهنگ‌سازی و آموزش‌های ترافیکی را رها کرده و به مباحث دیگری پرداخته است، تصریح کرد: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری در صورتی که حمایت شود بسیاری از مشکلات آن رفع می‌شود. سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به جای اینکه پشتیبان حمل‌ونقل عمومی باشد، منابع مالی آن برای مباحث جاری هزینه می‌شود و این روش ترافیک شهر را تشدید می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص تردد خودروهای فرسوده گفت: به‌رغم اینکه خودروهای فرسوده در آلایندگی شهر تأثیر دارند، چرا باید به این خودروها سوخت تخصیص داده شود؟ خروج این خودروها از رده یا کنترل آلایندگی آنها امری ضروری است، طرح ترافیک امروز شهر همدان مربوط به دهه‌های گذشته است و جوابگوی ترافیک کنونی نیست و نباید منتظر اقدام دیگران برای کاهش ترافیک باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است تمام مسئولان ذی‌ربط در کنار هم با هم‌افزایی و وفاق در راستای رفع ترافیک شهر همدان اقدام کنند، اضافه کرد: مدیریت شهری باید در حوزه اختیارات خود در خصوص موانع ترافیکی وارد شود و یکی از رویکردهای مهم آن توجه ویژه به بودجه بخش حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری باشد.

حیدری ادامه داد: یکی از مباحث ریشه‌ای ترافیک شهر همدان کمبود فضا و تراکم زیاد است که در این راستا باید به سمت گسترش و توسعه شهر حرکت کنیم و یکی از راهکارهای آن شهرک‌سازی است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به افزایش کنترل سلامت خودروهای حمل‌ونقل عمومی و خصوصی گفت: سیاست جامع رویکرد ترافیکی شهر همدان را باید برای بودجه سال ۱۴۰۲ تعریف و در سامان‌دهی ترافیکی به صورت متمرکز و نتیجه‌بخش عمل کنیم و گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 636479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.