نوجوان کاشانی برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: نوجوان کاشانی در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش آیین سنتی نوجوانان برگزیده شد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمان قاسمی، دانش‌آموز کلاس ششم مدرسه قرآنی سعادت از شهرستان کاشان توانست در بخش آئینی سنتی نوجوانان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با قصه «جنگ خیبر» به‌عنوان نفر نخست انتخاب شود.

وی افزود: در این جشنواره بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۲۳ نفر از ۵۱ قصه‌گو از کشورهای خارجی در بخش بین‌المللی جشنواره حضور داشتند و به مرحله نهایی راه یافتند. ۱۱۹ نفر نیز از ۳۳۵ شرکت‌کننده در بخش آئینی سنتی به مرحله منطقه‌ای و ۹۱ قصه‌گو از میان آن‌ها به مرحله نهایی رسیدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در بخش قصه‌گویی به زبان اشاره ۶۶ قصه‌گو به مرحله نهایی رسیدند و در بخش صوتی و پادکست ۱۴۵۴ نفر شرکت کردند که ۶۴ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی تصریح کرد: ایمان قاسمی از پنج‌سالگی بدون مربی شروع به فعالیت کرده است و تاکنون عناوین برگزیده مسابقات نقالان علوی در تهران، اجرای میدانی در میدان ولی‌عصر (عج)، مقام نخست بخش استانی جشنواره قصه‌های آئینی در اصفهان، مقام نخست بخش منطقه‌ای مسابقات قصه‌های آئینی در رقابت با پنج استان، پنج نفر اول مسابقات اذان در کاشان، برگزیده مسابقات نقالی خراسان‌گرد در مشهد، مقام نخست جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد و رتبه برگزیده مسابقات سکوی ایران قوی در بخش شهرستان از کانون جوانه‌های آموزش‌وپرورش را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.

کد خبر 636427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.