ضرورت جبران مبالغ دریافت‌شده از اولیا دانش‌آموزان

در پی دستور رئیس قوه قضائیه، مدیرکل دفتر وزارتی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد که مدارس مبالغ گرفته‌شده از اولیا دانش‌آموزان را که در ازای آن اقدامی نکرده‌اند، به‌نحو مقتضی جبران کنند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مدیرکل دفتر وزارتی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: مدارس مبالغ گرفته‌شده از اولیا دانش‌آموزان را که در ازای آن اقدامی نکرده‌اند، به‌نحو مقتضی جبران کنند. بر اساس اطلاع‌رسانی روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن این بخشنامه که با امضای حجت‌الله الماسی صادر شده است، به شرح زیر است:

«نظر به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری، به‌صورت مکرر و به دلایل مختلف از جمله برودت و آلودگی هوا فعالیت مدارس به‌صورت غیرحضوری بوده است، مبالغی که مدارس (دولتی و غیردولتی) برای انجام خدماتی خاص از اولیا دریافت کرده‌اند و در ازای آن‌ها به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌ها، اقدامی صورت نگرفته است، به‌نحو مقتضی جبران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفته بود: یکی از مشکلاتی که به‌واسطه تعطیلی زیاد مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیای دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب‌وذهاب و تغذیه محصلان بود. گاهی اولیای دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آن‌ها برای سرویس رفت‌وآمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان به آن‌ها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: دادستان کل کشور با شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش‌وپرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را برای رفع این مشکل بیندیشند.»

کد خبر 636358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.