لزوم اختصاص زمین از سوی دولت برای ساخت شهرک‌های صنفی در بندرعباس

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دولت باید زمین‌هایی را در حریم شهر برای ساخت شهرک‌های صنفی به شهرداری بندرعباس اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد امروز _چهارشنبه پنجم بهمن_ در شصت‌وهشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار برگزاری چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها به میزبانی بندرعباس، اظهار کرد: پیرو برگزاری این اجلاس پنج موضوع در اولویت است، نخست اینکه دولت در قالب مشارکت مدنی تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری بندرعباس منعقد کند که این اقدام راهکاری برای کاهش بافت‌های فرسوده است.

وی افزود: وعده دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن در دوره چهار ساله محقق می‌شود و می‌تواند برای احیای بافت‌های فرسوده اقدام مؤثری باشد، شهرداری نیز با توجه به اینکه متولی صدور پروانه ساختمانی است، می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد، لذا امیدواریم مسکن ارزان‌قیمت به شهروندان تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: دولت باید تسهیلگری لازم را انجام دهد تا شهرداری‌ها برای ساخت مسکن و احیای بافت‌های فرسوده اقدام کند.

وی با اشاره به اولویت دوم تصریح کرد: اراضی ۳۵۰ هکتاری در قالب بازآفرینی که در شمال شهر بندرعباس مصوب شد، هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است و این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اولویت سوم این است که دبیر کمیسیون ماده ۵ باید نماینده‌ای از شهرداری‌ها باشد، در این خصوص نیاز است شورای عالی و مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته باشد که جلسات و موضوعات مرتبط با شهرداری‌ها است تا بتوان دغدغه‌ها را با آگاهی بیشتر مورد بررسی قرار داد.

کناری‌نژاد اضافه کرد: اولویت چهارم این است که در نظر داشته باشیم شهر بندرعباس از سه جهت بن‌بست است؛ با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد بخشی از اراضی مربوط به نیروی هوایی ارتش بازگشایی شود، درخواست ما این است بخش شمال اراضی نیروی هوایی بازگشایی شود و به شهر الحاق پیدا کند.

وی گفت: اگر به غرب بندرعباس نگاه پدافند غیرعاملی داشته باشیم، با توجه به اینکه در این نقطه صنایع مهمی وجود دارد، اگر اتفاقی بیفتد و جاده مسدود شود، دسترسی به غرب بندرعباس ممکن نخواهد بود، نیاز مبرم است که دستگاه‌های مرتبط این موضوع را پیگیری کنند و با موافقت رهبری این مهم در شهر بندرعباس رقم بخورد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: سامان‌دهی صنوف مزاحم شهری بندرعباس یکی از مشکلات این شهر است که در جلسه هیئت دولت که آئین‌نامه آن سی‌ام مهرماه ۹۶ مصوب شده است، بررسی شد. این موضوع آلودگی زیست‌محیطی، بصری و صوتی برای شهروندان ایجاد کرده است و مشکلات ترافیکی به وجود آورده است، لذا درخواست داریم دولت جهت سامان‌دهی این صنوف زمین‌هایی را در حریم شهر برای ساخت شهرک‌های صنفی به شهرداری بندرعباس اختصاص دهد.

کد خبر 636353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.