انصارالله از ۲۴۰ مورد نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی خبر داد

منابع یمنی سه‌شنبه شب از ۲۴۰ مورد نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در شهر الحدیده در دریای سرخ واقع در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل المسیره، ۲۴۰ مورد نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در شهر الحدیده در دریای سرخ واقع در غرب یمن رخ داده است. این ۲۴۰ مورد شامل ۱۰ حمله توسط هواپیماهای جاسوسی به حیس ، الجرّاحی و الجبلیه (در جنوب و جنوب شرق الحدیده) بوده است.

براساس این گزارش، ۱۰۰ مورد دیگر نیز شامل حمله توپخانه‌ای و ۱۱۳ مورد دیگر نیز شامل نقض آتش‌بس با انواع سلاح‌های دیگر بوده است.

پیش‌تر نیز انصارالله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را مسؤول قتل سه کودک و زخمی شدن یک کودک دیگر در حمله پهپادی این ائتلاف به روستای «الشرجه» در شهرستان «الجرّاحی» در جنوب شرق الحدیده کرد.

نقض آتش‌بس توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان درحالی است که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه این کشور هفته پیش و در سخنانی در نشست سالانه مجمع عمومی اقتصاد ۲۰۲۳ در شهر داووس سوئیس بر ضرورت احیای آتش‌بس در یمن تأکید کرد.

وی مدعی شد: ما به پیدا کردن راهکاری برای احیای آتش‌بس در یمن و تلاش برای تبدیل آن به آتش‌بس دائمی نیاز داریم.

بن فرحان ادعا کرد: جنگ در یمن باید از طریق مذاکره به پایان برسد و گفت‌وگو بهترین راه‌حل اختلافات در منطقه است و ما برای پیدا کردن مسیری برای گفت‌وگو با همه و تمرکز بر توسعه تلاش می‌کنیم.

به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل و حسن نیت دولت نجات ملی یمن، سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ آتش‌بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

از مهمترین مفاد آن توافق، ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه پروازهای رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش‌بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

دولت نجات ملی یمن پیش از این، لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان‌های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش‌بس اعلام کرده بود.

کد خبر 636352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.