گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

هنگ‌کنگ، سنگاپور، شانگهای، ونکوور، شنزن، لس‌آنجلس، نیویورک و لندن گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید و اجاره مسکن به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم هنگام تصمیم‌گیری برای خرید مسکن موقعیت مکانی آن را بیش از سایر مولفه‌ها مورد توجه قرار می‌دهند و این در حالی است که گاهی هزینه بالای مسکن باعث می‌شود آن‌ها قادر نباشند منازلی با موقعیت‌های مناسب خریداری کنند. بدیهی است که موقعیت مکانی یک سازه یا دارایی مهم‌ترین نقش را در ارزش آن ایفا می‌کند و در این میان، "شهر" از اهمیت بالایی برخوردار است. شهرها مناطقی با بالاترین سرعت رشد در سراسر دنیا به حساب می‌آید که توسعه آن‌ها، افزایش هزینه‌ها را نیز به دنبال دارد. در واقع، هرچه توسعه و رشد یک شهر بیشتر باشد، ارزش مسکن در آن بالاتر می‌رود که این امر می‌تواند کیفیت زندگی ساکنان را به طور مثبت و منفی تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه به معرفی گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید و اجاره مسکن و علت اصلی آن پرداخته می‌شود.

هنگ‌کنگ

اقتصاد هنگ‌کنگ، ناحیه‌ای خودمختار و منطقه‌ای اداری در غرب دلتای رود مروارید و دریای جنوبی جمهوری خلق چین، یکی از پرتراکم‌ترین نقاط دنیا از نظر جمعیتی به‌حساب می‌آید که اقتصاد آن به طور باور نکردنی در حال رشد است. این ناحیه به خاطر آسمان‌خراش‌های خود در سراسر دنیا شهرت دارد و نمونه‌ای واقعی از شهر مدرن در جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌کنگ یک غول فرهنگی است که سازگاری سریع مسکن با محیط شهری آن را به یکی از گران‌ترین نقاط دنیا برای تهیه دارایی‌ها تبدیل کرده است.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

سنگاپور

سنگاپور، شهری کوچک و پایتخت کشوری به همین اسم، یکی از نقاط دنیا با بالاترین رشد شهری به‌شمار می‌رود که به‌ویژه از زمان استقلال کشور سنگاپور در سال ۱۹۶۵ تحولات قابل‌توجهی را تجربه کرده و توانسته است توجه جهان را به خود جلب کند. سنگاپور در حال حاضر یکی از پایتخت‌های مالی جهان به‌شمار می‌رود که در زمینه‌های بسیاری نظیر مدیریت شهری به عنوان پیشگام شهرهای دنیا در نظر گرفته می‌شود. نرخ خرید مسکن در این شهر مدرن بسیار بالا است و به همین دلیل، تنها مهاجران ثروتمند می‌توانند برای زندگی به سنگاپور نقل مکان کنند.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

شانگهای

شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر جهان (بیش از ۲۶ میلیون نفر) در چین، یک مرکز اقتصادی جهانی محسوب می‌شود که بندر آن نیز به عنوان پرترددترین بندر کانتینری جهان شناخته شده است. شانگهای در دلتای رود یانگ‌تسه در میانه انتهای شرقی خاک اصلی چین واقع شده است و از جنبه‌های مختلف مانند هزینه زندگی و مسکن، از گران‌ترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌رود. اقتصاددانان جهانی، شانگهای را به عنوان مرکز رشد اقتصادی چین معرفی کرده‌اند و همین امر را عامل اصلی هزینه بالای مسکن و زندگی در آن دانسته‌اند.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

ونکوور

اگرچه ونکوور، شهری ساحلی و بندرگاهی مهم در کانادا، در لیست بهترین شهرهای دنیا از نظر کیفیت زندگی قرار دارد، با این حال هزینه خرید یا اجاره مسکن در آن بسیار بالا است. مؤلفه‌های مختلفی در بالا بودن هزینه مسکن در ونکوور سهیم است و به رقابت در بازار املاک و مستغلات منجر شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برخورداری از تنوع بالای فرهنگی، بالاترین سطح تمیزی شهری و میزبانی بزرگ‌ترین نواحی طبیعی کشور اشاره کرد.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

شنزن

شنزن، از شهرهای چین در استان گوانگ‌دونگ، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ یکی از شهرهای جهان با بالاترین رشد جمعیت بود که همین امر، بازار مسکن را متحول کرد و افزایش باور نکردنی هزینه خرید دارایی‌ها را در آن به دنبال داشت. شنزن در جهان به خاطر برخورداری از پارک‌های بزرگ و زیبا، فستیوال‌های بی‌شمار و صنعت فناوری خود شهرت دارد، ضمن این‌که در لیست زیست‌پذیرترین نقاط دنیا قرار گرفته است.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

لس‌آنجلس

لس‌آنجلس، بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا، در دنیا به شهر فرشتگان شهرت دارد. آب‌وهوای مطلوب مدیترانه‌ای، برخورداری از فرهنگ غنی، تنوع غذایی و میزبانی افراد مشهور و ثروتمندان جهان، لس‌آنجلس را در لیست گران‌ترین شهرهای جهان از نظر هزینه زندگی و مسکن قرار داده است.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

نیویورک

نیویورک که در جهان به سیب بزرگ نیز شهرت دارد که به خاطر طراحی و کیفیت زندگی خود در میان معماران سراسر دنیا به محبوبیت رسیده است و همگان مایل به زندگی در شهرهایی مشابه با آن هستند. این شهر پرجمعیت، که در ساحل شرقی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است، یکی از توریست‌پذیرترین نقاط دنیا به‌شمار می‌رود و یکی از دو شهر جهان با جایگاه "شهر جهانی" است که بیشترین تأثیر را بر اقتصاد دنیا به جا گذاشته است.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

لندن

لندن، پایتخت بریتانیا، در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد که از نظر قدرت اقتصادی نیز جایگاه بالایی را از آن خود کرده است. این شهر نیز در کنار نیویورک، در لیست تنها دو شهر جهانی قرار دارد و همین امر، جنبه‌های مختلف زندگی مانند هزینه مسکن را تحت تأثیر قرار داده است. تنوع فرهنگی در لندن بسیار بالا است، ضمن این‌که پایتخت انگلستان از جایگاه مهمی در میان شهرهای مدرن جهان برخوردار است.

گران‌ترین شهرهای جهان برای مسکن

کد خبر 636349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.