پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری پارلمان شهرهای جهان ایمنا می‌خوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احتمال تعلیق اداره ورزش جوانان در وین، توافق شورای شهر بارسلونا و آسترازنکا برای تقویت نوآوری، بررسی مشکلات تأمین هزینه‌های پیراپزشکی در لندن، سرنوشت برج لوکس بریزبن در دستان شورای شهر و ایجاد پارک‌های جدید در سرتاسر بخارست، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

وین؛ احتمال تعلیق اداره ورزش جوانان

شورای شهر وین، در آخرین جلسه اعضای خود تعلیق اداره ورزش جوانان، توسعه حمل‌ونقل جایگزین و بهبود استخر شهری وین را مورد بحث و بررسی قرار داد. برخی از اعضای شورا در این جلسه قطعنامه‌ای را مبنی بر تعلیق اداره ورزش جوانان وین مورد حمایت خود قرار دادند که مدیریت آن برعهده انجمن بهبود برنامه‌های تفریحی شهر است. دلیل آن‌ها از این حمایت، نگرانی درباره فقدان برنامه مشترک برای مدیریت ورزش در وین است، چراکه ارتباط انجمن مذکور با سایر سازمان‌های فراهم‌کننده زمین‌های ورزشی برای جوانان، از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون قطع شده است.

جلسه برگزارشده شامل بحث و بررسی طرح‌هایی درباره حمل‌ونقل جایگزین و استخر شهری وین نیز بود. در این جلسه مدیر برنامه‌ریزی حمل‌ونقل شهری وین یک نقشه اولیه برای شبکه مسیرهای وین که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ توسعه یافته است، ارائه کرد و طرح خود را با صحبت درباره حمل‌ونقل جایگزین و اهمیت توسعه مسیرهای دوچرخه در شهر مطرح کرد. وی خاطرنشان کرد که وین به مسیرهایی برای اتصال مقاصد مختلف شهری به تمام بخش‌های جامعه مانند پارک‌ها، نهادهای تجاری و خیابان‌های شهر، همچنین پیوند دادن مناطق شهری به شهرستان‌ها نیاز دارد.

اعضای شورای شهر طرح‌های مربوط به استخر شهری وین را نیز به‌روزرسانی و اعلام کردند که قرار است تا پایان ژانویه یک تیم طراحی جدید مواد مورد استفاده در این پروژه را بررسی و به مسائل مربوط به تخریب و ساخت‌وساز آن رسیدگی کند، پس از آن پروژه استخر به مناقصه گذاشته می‌شود.

بارسلونا؛ توافق شورای شهر و آسترازنکا برای تقویت نوآوری

شورای شهر بارسلونا و آسترازنکا برای ارتقای نوآوری، استعدادهای علمی و اکوسیستم کارآفرینی محلی با تمرکز بر سلامت و طرح بین‌المللی شهر قرارداد همکاری امضا کردند. اجرای این قرارداد بر عهده بارسلون اکتیوا، آژانس توسعه محلی پایتخت کاتالونیا قرار دارد.

معاون اول شهردار بارسلونا در توضیح امضای این قرارداد اظهار کرد: «بارسلونا شهری است که به آینده می‌نگرد و آسترازنکا تعهدی قاطع به علم و استعداد دارد. بارسلونا همچنین در حال اجرای طرح‌های همکاری عمومی و خصوصی برای انتقال دانش بین دانشگاه و محیط تجاری است.»

مدیر آسترازنکا نیز اعلام کرد: «ما کاملاً معتقدیم که استعداد علمی و همکاری عمومی و خصوصی دو اهرم اساسی برای پیشرفت در نوآوری هستند و استراتژی توسعه خود را در اسپانیا بر پایه این دو ستون قرار دادیم.»

شورا و آسترازنکا همچنین با هم همکاری خواهند کرد تا با هدف ایجاد اتحاد جدید با حامیانی از کشورها، شهرها یا مناطق مختلف، بخش سلامت بارسلونا را در سطح بین‌المللی معرفی کنند.

لندن؛ بررسی مشکلات تأمین هزینه‌های پیراپزشکی در شهر

شورای شهر لندن در نظر دارد با همکاری شهرداری‌های شهرها و شهرستان‌ها، بار تأمین هزینه‌های درمانی را بر دوش استان قرار دهد و همان‌طور که عواملی نظیر رشد جمعیت، تعدد تماس‌ها، افزایش تعداد بیماران با وضعیت وخیم و مشکلات ناشی از اتلاف وقت برای تخلیه تخت‌های اورژانس‌های بیمارستانی به افزایش بودجه امدادگران منتهی می‌شود، درصدد است وظیفه تأمین هزینه‌های سرسام‌آور خدمات آمبولانس محلی را به استان محول کند.

شهردار لندن در این زمینه اعلام کرد که شهرها و شهرستان‌ها باید به همکاری با یکدیگر ادامه دهند تا استان را به‌سمت پذیرش و پیاده‌سازی تغییرات مورد نیاز برای بهبود خدمات امدادرسانی محلی مانند تغییر پروتکل‌ها برای درمان و ترخیص بیماران، همچنین بررسی گزینه‌های انتقال بیماران به خارج از تخت‌های اورژانس هدایت کند. وی خاطرنشان کرد که این حمایت با مقابله با ناپایداری‌های مالیاتی و وارد کردن نوآوری به سیستم‌های درمانی، در آینده از افزایش هزینه‌ها پیشگیری خواهد کرد.

بریزبن؛ سرنوشت برج لوکس ۱۵ طبقه در دستان شورای شهر

شورای شهر بریزبن هم‌اکنون مسئولیت اتخاذ تصمیم نهایی درباره پروژه آپارتمان لوکس ۱۵ طبقه محوطه تاریخی شفستون‌هاوس را برعهده دارد که فوریه ۲۰۰۵ در فهرست میراث فرهنگی این شهر ثبت شد. این برج قرار است با ۳۷ واحد سه و چهارخوابه و فضای سبز در کنار ساختمان ۱۷۲ ساله موجود در محوطه ساخته شود.

شورای شهر ضمن اشاره به مزایای بی‌شمار برج برای منطقه و آگاهی از نگرانی‌های ساکنان مبنی بر به‌خطر افتادن هویت تاریخی شفستون‌هاوس، اطمینان داد که برج مذکور با حفظ فاصله چمن‌های پلکانی و نماهای موجود در محوطه از رودخانه، همچنین پیشنهاد ساختمانی با ارتفاع و مقیاسی که به‌طور مناسب از بناهای تاریخی موجود در آن جدا شده باشد، اثرات نامطلوب بر اهمیت میراث فرهنگی مکان را به حداقل می‌رساند.

شورا اظهار کرد که بنا بر ادعای سخنگوی سازمان توسعه‌دهنده، هدف اصلی این سازمان حفاظت از بناهای تاریخی محوطه با گسترش مسئولیت نگهداری از این میراث در میان گروه وسیع‌تری از مردم است، با این وجود کارشناسان میراث فرهنگی، هرگونه تغییر و ساخت‌وسازهای اضافی در محوطه تاریخی شفستون‌هاوس را غیرقابل قبول می‌دانند.

شورای شهر بریزبن اعلام کرد که افسران مستقل برنامه‌ریزی شورا، درخواست ارائه‌شده در این زمینه را بر اساس مفاد طرح شهر بریزبن ۲۰۱۴ ارزیابی و نتیجه را ظرف مدت ۲۵ روز کاری ارائه خواهند کرد.

بخارست؛ ایجاد پارک‌های جدید در سرتاسر شهر

شورای شهر بخارست اعلام کرد که تاکنون چندین پروژه برای افتتاح پارک‌های جدید در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است و کل پارک‌های موجود نیز قرار است بازسازی شود.

شورا از ایجاد پارک بزرگی در امتداد راه‌آهن سابق منطقه شش خبر داد که بیش از ۲۰ سال متروکه مانده است و در تابستان ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود. شهردار منطقه چهار نیز از تکمیل پارک جدیدی به وسعت بیش از ۲۷ هزار مترمربع تا تابستان جاری خبر داد که عملیات ایجاد آن‌ها در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده بود.

شورای شهر بخارست همچنین اعلام کرد که از ابتدای آگوست ۲۰۲۲ اسناد مربوط به بازسازی پارک‌های موجود را با سرمایه‌ای بالغ بر ۴۷ میلیون رونی (۹.۴ میلیون یورو) به تصویب رسانده است و شهردار منطقه دو اعلام کرد که عملیات بازسازی پارک‌های این منطقه از اواخر سال گذشته آغاز و تاکنون زمین‌های بازی قدیمی جایگزین شده است.

شورای شهر از پروژه‌ای در زمینه یکپارچه‌سازی سواحل دریاچه شهر نیز رونمایی و تصریح کرد که آغاز آن به تخصیص پول در بودجه ۲۰۲۳ شهرداری بستگی دارد.

کد خبر 636337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.