پیشنهاد یک کارشناس اقتصادی به بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز

یک کارشناس اقتصادی گفت: نرخ دلار به عقب بازنمی‌گردد مگر آنکه بانک مرکزی با اقداماتی به نسبت برابری پول داخلی و پول خارجی توجه داشته باشد. بانک مرکزی باید با ابزار کنترل چاپ پول و تزریق نقدینگی تورم را مهار کند و در نتیجه ارزش پول را ثبات بخشد.

سیاوش غیبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیاری از کالاها افزایش قیمت پنج برابری و حتی بیشتر داشته که دلار هم مستثنی نیست.

وی افزود: قیمت دلار در صورتی کاهش پیدا خواهد کرد که بانک مرکزی با اقداماتی به نسبت برابری پول داخلی در برابر پول خارجی توجه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این‌گونه که ارزش پول باثبات شود و یک شهروند یا فعال اقتصادی بتواند حداقل برای یک سال بر روی نرخ‌های موجود اعتماد کند.

به گفته غیبی‌پور، بانک مرکزی باید با ابزار کنترل چاپ پول و تزریق نقدینگی تورم را مهار کند و در نتیجه ارزش پول را ثبات بخشد.

وی یادآور شد: در غیر این صورت اتفاقی که ادامه خواهد داشت عقب افتادن ارزش پول ملی نسبت به پول خارجی است و در نتیجه تورم بیشتر می‌شود و در این شرایط گرانی همه کالاها، مانند ارز هم‌شدت می‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: دلار مانند همه کالاهای اطراف ما دارای یک قیمت تمام‌شده است که در چند سال اخیر دچار افزایش شده است.

کد خبر 636319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.