کاشان پایلوت شهرهای دانشی کشور می‌شود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کاشان را پایلوت شهرهای دانشی در کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سجاد انوشه در نخستین نشست شهراندیش که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، اساتید دانشگاه، اعضای اتاق‌های فکر مدیریت شهری و مدیران شهری برگزار شد، کاشان را پایلوت شهرهای دانشی در کشور دانست و اظهار کرد: نگاه دانشی شهرداری کاشان به سایر شهرهای کشور تسرَی پیدا کرده است.

وی با تقدیر از اقدامات دانش‌محور و پژوهشی شهرداری کاشان، آن را زمینه‌ساز توسعه نگاه دانشی در میان سایر شهرداری‌ها دانست و افزود: گام مهم شهرداری کاشان در زمینه نیازسنجی و اولویت‌بندی دغدغه‌های شهروندان قابل تقدیر است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: یکی از دلایلی که با وجود تلاش‌های شهرداری‌ها، اقدامات شهری به نتیجه مورد انتظار نمی‌رسد، تطبیق نداشتن با نیازهای واقعی است.

انوشه تصریح کرد: انتظار ما از مدیران شهرهای اثرگذار و دارای نگاه پژوهشی نظیر کاشان آن است که علاوه بر وجه بومی و شهری نیازها، در تعریف مأموریت‌ها، جنبه ملی را نیز مدنظر قرار داشته باشند تا با هم‌افزایی مسائل سایر شهرها نیز حل شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به شهرهایی مانند کاشان، گفت: لازم است در عرصه‌های گوناگون اولویت روی شهرهایی از جمله کاشان قرار گیرد که نسبت به تحقق رشد و توسعه متوازن اهتمام دارند.

به گزارش ایمنا، نشست شهر اندیش به منظور ارتقای دانش، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بر مبنای پژوهش برای مدیران شهری، دستیابی به توسعه شهری پایدار و متوازن شهری در فرهنگسرای مهر برگزار شد.

کد خبر 636254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.