امدادگران بازوان اجرایی جمعیت هلال‌احمر هستند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران بازوان اجرایی جمعیت هلال‌احمر هستند، گفت: حضور به‌موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ارشادی امروز _ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ _ در نخستین نشست توجیهی ویژه بانوان نجاتگر برای به‌کارگیری در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) اظهار کرد: آحاد مردم در مواقع بحرانی می‌دانند که شماره‌های اضطراری ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۲ برای اعلام حوادث و حضور نیروهای امدادی در کمترین زمان وجود دارد که موجب ایجاد اعتماد روانی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران بازوان اجرایی جمعیت هلال‌احمر به‌شمار می‌روند، ادامه داد: حضور به‌موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر علاوه بر نجات جان مردم موجب افزایش رضایتمندی از خدمات دولتی شده است‌. همچنین افزایش حس اعتماد و امنیت ازجمله عوامل توسعه کشور است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در زمان بروز حوادث، فرد حادثه‌دیده و افرادی که در محل حضور دارند با ورود خودروهای امدادی و نیروهای آتش‌نشانی و امداد و نجات، به حس آرامش و نجات از بحران دست می‌یابند. همچنین علاوه بر حضور به‌موقع نیروها در صحنه، حتی مشاهده نیروهای امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی به‌نوعی موجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای اعضای جمعیت هلال‌احمر گفت: رئیس این دستگاه با نگاه مثبت حق رفت‌وآمد، بیمه و مزایای دریافتی امدادگران و نجاتگران را افزایش داده است.

ارشادی با اشاره به برگزاری اولین نشست توجیهی بانوان نجاتگر برای حضور و فعالیت در EOC خاطرنشان کرد: این بانوان به‌دنبال وقوع حوادث در مرکز کنترل هماهنگی عملیات و مستندسازی اطلاعات مستقر می‌شوند. بر همین اساس برای بانوان جمعیت هلال‌احمر نیز کشیک‌های امدادی و حق بیمه در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 636216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.