لزوم آگاه‌سازی شهروندان به قوانین شهرسازی/ دفاتر همه مدیران شهری به روی مردم باز باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسیاری از مردم به قوانین آشنا نیستند، پرونده‌های متعددی در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب واحدهایی که با تخلف ساخته شده است، وجود دارد، بنابراین ابتدا مردم باید به قوانین آگاه شوند و سپس بازدارندگی لازم روی جریمه‌ها اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _سه‌شنبه چهارم بهمن‌_ در نطق میان‌دستور هفتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حرکت ضد دینی در سوئد و توهین به اسلام اظهار کرد: آن‌ها بدانند که چراغ دین اسلام روز به روز فروزان‌تر می‌شود و چتر اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: پیشنهاد دادم که امروز با لباس مقدس سپاه وارد جلسه شورای اسلامی شهر شویم که از پذیرش این پیشنهاد تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر گفت: به منظور بازدارندگی از انجام تخلف در زمینه دریافت پروانه و تراکم ساختمان، بررسی‌هایی انجام دادم، ایراد من به لایحه بودجه این است که نباید میزان رشد بودجه را بالا در نظر می‌گرفتیم تا تحقق آن با مشکل روبه‌رو شود و به مردم فشار بیاید.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای کمیسیون ماده ۱۰۰، بازدارندگی است، اما مدتی بحث تعطیلی این کمیسیون مطرح شد که بر این اساس باید برای از بین بردن تخلفات ساختمانی چاره‌اندیشی شود.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آیا شهروندان در زمان تقاضا از شهرداری، در زمینه کسب پروانه ساخت‌وساز مشاوره لازم را از مدیریت شهری دریافت می‌کنند؟، ما نبود این مشاوره را در شهر لمس می‌کنیم.

وی افزود: پیش از اینکه فرد تقاضای پروانه ساخت بدهد، باید در کلاس‌هایی شرکت کند تا با الفبای شهرسازی آشنا شود. علاوه بر اینکه قائل به حضور مهندس ناظر هستیم، توجیه لازم نیز باید صورت گیرد که پس از آن نگران تخلفات در زمینه عوارض و مسائل مرتبط با تراکم نباشیم.

شریعتی اظهار کرد: قانونی وجود ندارد که مهندس ناظر ملزم به پاسخگویی درباره نظارت خود شود و این موضوع باید با کمک مدیریت شهری پیگیری شود، به عنوان مثال یک تعهد محضری از مهندس ناظر گرفته شود تا در برابر وظیفه خود پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در مرحله سفت‌کاری نظارت بیشتر شهرداری لازم است، گفت: پیگیری و پیشگیری از تخلف در این مرحله، راحت‌تر از ممانعت از تخلف در پایان کار ساخت است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بسیاری از مردم به قوانین آشنا نیستند، پرونده‌های متعددی در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب واحدهایی که با تخلف ساخته شده است، وجود دارد، بنابراین ابتدا مردم باید به قوانین آگاه شوند، سپس بازدارندگی لازم روی جریمه‌ها اعمال شود و تجدید نظری در حوزه مسائل شهرسازی و صدور پروانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید دفاتر همه مدیران شهری به روی مردم باز باشد، شهروندان مراجعاتی پیرامون کارهای ساده‌ای دارند و مدیر باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بتواند کار مردم را انجام دهند.

شریعتی با اشاره به روند تبدیل وضعیت ایثارگران در یک سال گذشته گفت: شهرداری اصفهان در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر عقب است، هنوز مشخص نیست که مشکل در شهرداری یا در استانداری است، باید پیرامون این موضوع گزارش داده شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 636157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.