سرمایه‌گذاران باید در فرآیند برندسازی شهر مشارکت داشته باشند

یک کارشناس شهرسازی گفت: آنچه که در حوزه برندینگ شهری مهم است، تبیین پتانسیل‌های شهر در ابعاد مختلف، تعریف و تخصیص منابع، تبیین ظرفیت‌ها، جنبه‌های مختلف شهر و مؤلفه‌های شهری برای سرمایه‌گذاران است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروزه در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: شهر به عنوان یک موجود زنده همواره بستر مناسبی برای انواع فعالیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و طی دهه‌های اخیر موضوعات اقتصادی در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین موضوعات در راستای کسب درآمدهای پایدار شهر، شناخت ابعاد اقتصادی و سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت‌های مختلف شهرها است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: این موضوع طی سالیان اخیر مورد توجه سیاستمداران شهری و سیاست‌گذاران شهری بوده و در نقاط مختلف دنیا تحت تأثیر آن مفاهیم بسیار گسترده‌ای در حال شکوفایی و شکل‌گیری است، یکی از مفاهیم خاص که در ابعاد مختلف از جمله موضوعات اقتصادی قابل بحث و تبادل‌ نظر است، مفهوم برندینگ شهری است.

اخگر ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری طرح‌های مختلفی متناسب با ویژگی‌های شهرها از طرف سیاست‌گذاران محلی و مدیران شهری تدوین شده است، با این حال بیشتر این سیاست‌گذاری‌ها در کلان‌شهرها مورد توجه بوده و در شهرهایی با جمعیت یا درجه‌های مدیریت شهری پایین‌تر، این موضوع مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در حوزه برندینگ شهری مهم است، شناخت پتانسیل‌های شهر در ابعاد مختلف، تعریف و تخصیص منابع، تبیین ظرفیت‌ها و جنبه‌های مختلف شهر و مؤلفه‌های شهری به سرمایه‌گذاران است. باید توجه داشت که سرمایه‌گذار تنها سازنده هتل، بیمارستان یا مراکز درمانی نیست، بلکه باید در جریان جزئیات برندسازی شهر قرار گیرد.

این کارشناس شهرسازی اضافه کرد: یک شهر می‌تواند مرکز گسترش و توزیع نان باشد، دیگری می‌تواند محصول خاصی از صنایع‌دستی را رونق و فرهنگ و هنر ویژه‌ای را ارائه دهد.

اخگر گفت: یک شهر می‌تواند مرکز گردشگری طبیعی، دارای ظرفیت‌های تاریخی و معماری‌های بکر باشد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر استفاده کرد.

کد خبر 636140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.