صدور گواهی‌نامه فنی محصولات فناوری‌های نوین راه و ساختمان تسهیل شد

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان از صدور گواهی‌نامه فنی محصولات فناوری‌های نوین راه و ساختمان در درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به نشانی mojavez.ir خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی منصوری با اشاره به امکان اخذ گواهی‌نامه فنی محصولات فناوری‌های نوین راه و ساختمان از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به نشانی mojavez.ir، اظهار کرد: دارندگان محصولات صنعت راه و ساختمان می‌توانند با ارائه مستندات فنی سیستم یا محصول جدید، مطابق با موارد خواسته‌شده در سامانه، گواهی‌نامه فنی دریافت کنند.

وی افزود: مستندات موردنظر در رابطه با محصولات فناوری‌های نوین راه و ساختمان، شامل عملکرد (رفتار سازه‌ای و لرزه‌ای مطابق با آئین‌نامه‌های ملی یا بین‌المللی و یا مقررات ملی ساختمان و یا ارائه نتایج معتبر پژوهشی ایمنی)، ایمنی (در برابر آتش‌سوزی، مطابق مبحث سوم مقررات ملی ساختمان یا بین‌المللی و یا مقررات ملی ساختمان و یا ارائه نتایج معتبر پژوهشی ایمنی) و مقاومت (مکانیکی و دوام، بنا به مورد بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی یا بین‌المللی مرتبط) بوده است.

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار» است که برای همه کسب‌وکارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل‌فهم ارائه می‌کند.

منصوری افزود: این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب‌وکار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب‌وکارها در کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار»، به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی، موظف است شرایط، مراحل و هزینه‌های صدور مجوزهای کسب‌وکار را شفاف و سهل کند، تا هر شهروند بتواند در این سایت به‌راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب‌وکار مورد نظرش مطلع شود و در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به‌سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.

کد خبر 636105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.