ورود وزارت ورزش به پرونده ۶۰۰ هزار دلاری فوتبال

وزارت ورزش پیگیر پرونده یکی از مدیران فدراسیون فوتبال شده که در کمیته اخلاق در دست بررسی است؛ پرونده‌ای که ظاهرا ابعاد تازه‌تری پیدا کرده و شامل ارکان اصلی‌تر فدراسیون هم می‌شود.

به گزارش ایمنا، موضوع اصلی این پرونده، ابهامات مالی و وصول نشدن درآمدهایی است که فدراسیون پیش از سفر به اتریش و برگزاری دو بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال در مهرماه و قبل از شروع جام جهانی وعده آن را داده بود.

طبق قرارداد فدراسیون با شرکت اتریشی، قرار بود ایران از این دو مسابقه از بلیت‌فروشی، پخش زنده بازی و تبلیغات محیطی، مبلغی در حدود ۸۰۰ هزار دلار به دست بیاورد، اما در نهایت پس از پرداخت ۴۰۰ هزار دلار از سوی فدراسیون، تنها مبلغ ۱۵۰ هزار دلار از شرکت مذکور به حساب فدراسیون واریز شده است.

نامشخص بودن وضعیت ۶۵۰ هزار دلار باقی‌مانده از بدهی این شرکت و سفر مشکوک مدیر مربوطه فدراسیون فوتبال به آلمان پس از اردوی اتریش، باعث شد تا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای بررسی ابهامات وارد کار بشود.

همان‌طور که پیش از این گزارش داده شده بود، فشارهای مختلفی به کمیته اخلاق برای مختومه کردن این پرونده از سوی برخی افراد وارد شده است اما شواهد جدید نشان می‌دهد ابعاد پرونده بزرگ‌تر از آن چیزی است که قبلاً به آن پرداخته شده است.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که اتهامات این مدیر تنها مربوط به پرونده بازی‌های تدارکاتی با سنگال و اروگوئه نیست و پرونده‌های دیگری هم از قراردادهای مالی مختلف برای این عضو فدراسیون فوتبال مفتوح است. علاوه بر این، پای بعضی دیگر از مدیران و ارکان اصلی فدراسیون هم به این پرونده‌ها باز شده است، تا مشخص بشود اتهام فساد در فدراسیون مختصِ یک مدیر و یک بخش نیست.

این موضوع باعث شده تا وزارت ورزش هم پیگیر این پرونده‌ها و جلسات کمیته اخلاق بشود و در جریان اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داده، قرار بگیرد.

این تنها پرونده مهم باز در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیست؛ دو روز پیش بود که یونس اسدی مقدم، رئیس این کمیته، از تشکیل کارگروهی با حضور کمیته اخلاق، حراست و افسر حفاظت از کودکان کمیته پزشکی، برای رسیدگی به اتفاقات مدرسه فوتبال در مشهد خبر داد.

منبع: مهر

کد خبر 636101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.