تحقق ۷۰ درصدی بودجه شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بودجه مصوب سال جاری شهرداری این شهر ۲۰۲۰ میلیارد تومان است که تا پایان آذرماه ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت ۲,۰۲۰ میلیارد تومان است که ۴۶ درصد به هزینه‌های جاری و ۵۴ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص داشته است.

وی افزود: تا پایان آذرماه جاری، ۷۰ درصد بودجه مصوب شهرداری رشت تحقق یافته است و بر اساس پیش‌بینی با پرداخت عوارض پایان سال جاری توسط شهروندان، به طور کامل محقق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری این شهر درآمد پایداری ندارد و بودجه این نهاد از محل درآمدهای عمومی شهرداری از جمله صدور پروانه ساختمانی و دریافت عوارض از شهروندان محقق می‌شود.

کارگرنیا تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت با رقم ۳,۵۰۰ میلیارد تومان تقدیم شورای اسلامی شهر شده است که ۴۳ درصد به هزینه‌های جاری و ۵۷ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص خواهد داشت.

وی گفت: در ابتدا بودجه شهرداری به کمیسیون‌های تخصصی شورا ارجاع می‌شود و هر کمیسیون بر اساس حوزه کاری خود، آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر از معاونان و مدیران شهرداری دعوت می‌کند تا از جهات مختلف بودجه را بررسی و نقطه نظرات خود را اعلام و از بودجه پیشنهادی دفاع کنند، سپس در کمیسیون تلفیق، نظرات کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نقاط مشترک مشخص و اصلاحات لازم در بودجه انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: منابع درآمدی و اعتبارات جاری بودجه شهرداری در ابعاد مختلف از جمله در بخش کارکنان و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران، رفاهیات و اعتبارات مستمر به تفکیک معاونت‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت در کمیسیون‌های مختلف شورا باید بر اساس واقعیت‌ها و منابع درآمدی و مالی این نهاد تدوین شود، تا مدیریت شهری بتواند آن را تا پایان سال محقق کند، تصریح کرد: در دوره‌ای بودجه شهرداری رشت بر اساس نیازهای مالی تدوین شد و تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه تحقق یافت و این مسئله مشکلاتی را برای این نهاد ایجاد کرد.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر رشت با موضوع بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری، شنبه هفته آینده، هشتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: بر اساس قانون، شهرداری باید تا پایان دی‌ماه بودجه را تقدیم شورا کند و شورا نیز یک ماه فرصت دارد که بودجه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد و در نهایت آن را تا ابتدای اسفندماه به تصویب نهایی برساند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان، ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

کد خبر 636086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.