مامور سابق FBI به همکاری با روسیه متهم شد

دادستان فدرال آمریکا در نیویورک اعلام کرد یک مامور ویژه سابق اف‌بی‌آی که با «اولگ دریپاسکا» الیگارش روس ارتباط دارد، امروز _ دوشنبه سوم بهمن‌ _ به نقض تحریم‌های آمریکا علیه مسکو متهم شد.

به گزارش ایمنا، «چارلز مک گونیگال» یک مامور ویژه سابق مسئول بخش ضدجاسوسی اف‌بی‌آی در نیویورک که در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد، در روزهای گذشته به ظن تلاش برای رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه دریپاسکا دستگیر شد.

دریپاسکا در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بخشی از واکنش واشنگتن به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تحریم شد.

دادستان‌های فدرال همچنین اعلام کردند که مک گونیگال و سرگئی شستاکوف دیپلمات سابق روسی که در این پرونده نیز متهم شده است، برای تحقیق درباره یک الیگارش رقیب روسی از طرف دریپاسکا در سال ۲۰۲۱ پول دریافت کرده‌اند.

ادعا شده که این دو همچنین تلاش ناموفقی برای لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه دریپاسکا در سال ۲۰۱۹ داشتند.

FBI و وزارت دادگستری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مک گونیگال و شستاکوف می‌دانستند که تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کنند.

مایکل دریسکول، دستیار رئیس FBI، اظهار کرد: هیچ استثنایی برای هیچ‌کس ازجمله یک مقام سابق FBI مانند مک گونیگال وجود ندارد.

متهمان به تخلف و تبانی برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی و تبانی برای ارتکاب پولشویی متهم شدند. هریک از این اتهام‌ها حداکثر ۲۰ سال حبس دارد.

شستاکوف همچنین به بیان اظهارات دروغ به FBI متهم شده است که حداکثر پنج سال حبس دارد. مک گونیگال در دادگاه فدرال منهتن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه مسکو متهم شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که مک گونیگال و شستاکوف هم‌اکنون در یک زندان فدرال در بروکلین نگهداری می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 636075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.