مصرف گاز به ۶۸۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی می‌رسد

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها، تا پایان هفته روند افزایش مصرف گاز را شاهد خواهیم بود و مصرف گاز به ۶۷۰ تا ۶۸۰ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی نیز می‌رسد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا کوشکی اظهار کرد: مصرف گاز روز شنبه یکم بهمن‌ ۶۲۲ میلیون مترمکعب بود که این مقدار از مصرف در روز یکشنبه دوم بهمن‌ به ۶۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت؛ یعنی سه درصد افزایش مصرف گاز را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، تا پایان هفته روند افزایش مصرف گاز را شاهد خواهیم بود و مصرف گاز به ۶۷۰ تا ۶۸۰ میلیون مترمکعب در روز در بخش خانگی نیز می‌رسد.

رئیس مرکز کنترل مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی جزو چهار استان پرمصرف گاز هستند و مقدار مصرف این چهار استان ۴۰ درصد از مصرف خانگی کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، در روزهای آینده، شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز هستیم و از مردم می‌خواهیم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم پایداری شبکه گاز را حفظ کنیم.

کوشکی درباره راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: با پوشیدن لباس مناسب در منزل، خاموش کردن دستگاه‌های گرمایشی هنگام ترک منزل و اینکه فضای گرمایشی منزل را محدود کنند، می‌توان مصرف گاز را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 636059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.